الاثنين، أغسطس 17

حاجة تغيظ ورمضانكوا كريم




ازيكوا ياعيال ياغريبه انتوا
أنا مش عارفه البلد دى عايزة مننا ايه
أنا متغاظه على فكره بجد وبقرقش فى ضوافرى وشكلى بقى وحش أوى

من شويه كده قلت اخلى عندى دم وامسى عالعيال اصحابى فى بيوتهم قصدى بلوجاتهم قوم ايه رحت امسى على عمو لورنس العرب والاقى فى التوك توك 
 اقروه هناك الاول وكان ده ردى والله مش بجامل يعنى بس من كتر الغيظ بتاعى
"ياخراشى
ليه كده سدمتنى سدمة عمرى ياوحش يااسى
واعمل ايه انا دلوقت فى وكت فراغى بعد ماسحبوا الجولف منى

يااى ياربى عمرى ماتسورت انى اتحت فى الموكف داا

اما ودانى او الجولف
ياربى خبر فزيع بجد هتأ همووووت هيغمن عليا اوووف

X-(X-(  "

بس مش هقول نو كومنت عالخبر 
انا هقول ليه يعنى الناس دى بتعمل كده
طيب ده بدال مايهتموا بتوعيه للشهر الكريم اللى داخل علينا ده
ده بدال مايقولوا ياخير عم وجمعيات الخير اتحدوا واعملوا حاجه للناس الغلبانه رايحين يقولولى الجولف!!

لا اوعى ...آل المصريين لو بطلوا يلعبوا جولف هيموتوا دول الكلاب اخرهم يلعبوا فى ضوافرهم بلاش الكلمه التانيه
ومن هنا من موقعى هذا احب احذر واناشد كل المصريين انهم يقفوا وقفه واحده ويقولوا لا للعصى اللى مصنوعه من خشب معرفش ايه كده الوحش اللى بيأذى الودان ده وياريت يختاروا اى نوع خشب تانى يصنعوا منه العصايه دى عشان بس حفاظا على حاله الاحباط اللى ممكن تصيب المصريين لو بطلوا يلعبوا جولف

سيبكوا انتوا ماتسمعوش كلام الاشكال الغريبه دى  انا كنت بتلكك بس عشان اجى من غير ماتاخدوا بالكوا واقولكوا
 كل سنة وانتوا طيبين ياعيال رمضان هيهل اهو وبطلوا لعب عيال وصوموا لحد المغرب بقى
بلاش حركات الصيام للضهر النص كم دى
واعملوا لنفسكوا خطه كويسه للعباده فى رمضان
ده هو شهر واحد بيجى ويمشى فرصه يالحقته ياملحقتوش 

الحقوه بقى ومحدش يقول ياريت كان السنه كلها رمضان لانه لو كان كده مكنش هيبقى ليه طعم رمضان ده


كل سنة وانتوا طيبين ياعيال
رمضان كريم والسنه الجايه تكونوا هنا برضو
:)

هناك 57 تعليقًا:

أبو العريف يقول...

كل سنه وانت طيبه يا نور

هانى زينهم يقول...

بغض النظر عن حكاية عيال دى كل سنة وانتى طيبة .

الميكروباص يقول...

أنا جيييييت بدري

الميكروباص يقول...

يا باشمهندسه الحكومه بتهتم بنوعية الاخبار اللي بتهم المصريين
وطبعا هما عارفين ان ده من الاهتمامات الأوليه عندنا كلنا- هنعمل ايه بس لو الجولف طلع ضار جدا بالصحه
أكيد الواحد هاينضر في حياته كلها
صدقيني انا متأثر جدا بالخبر ده لغاية دلوقت
وبفكر انا والعائله الكريمه هنعمل ايه بالظبط لأن العمليه كده بصراحه مش مستحمله خالص

بصراحه كان الله في عون الناس كلها

momken يقول...

كل سنه وانتى طيبه

انشاء الله رمضان مفيد ويكون احسن رمضان فى حياتك

اه
بالنسبه للبوست الى فات عندى(الاغنيه)

انتى اصلا شوفتيه ومعلقتيش عليه
كمان انا كنت منزله حبه ايام قليله لانى مش بنزل اغانى


تحياتى

blue-wave يقول...

كل سنه وانتى بالف خير يا اختى يا وحشه ياللى مش بتسألى على اخوكى خاااااااااااااااااااااااااااالص

فتاه حالمه يقول...

هاي يا اختي
هههههههههههههههه
هيجيلك بري بري بالعصبيه دي
يا بنتي اهدي جولف ايه بس تعالي نقعد عندنا وانا اللعب في وشك البخت يا لوزة
لما انتي هتنزلي بوست مش قولتي ليه يا ندله
عموما كل سنه وانتي طيبه يا لوزة
ورمضان الجاي نكون في العمره سوا
مع اننا انا وانتي مننفعش نجتمع في ماكن ونكون هادين
سلام يا وزة

وميض ابتسامة يقول...

حيث ان الكلام ده للعيال فسوف أوأجل تهنئتى لك بحلول شهر رمضان المعظم لما تحطى ملحق للكبار ايضا

Maha Shahen يقول...

كل سنه وانتى طيبه وبخير وبلاها جولف ولا تضايقى نفسك مهى مش نقصاهم
سيبك انتى كسبنا شوفتك فى النهايه وارجوكى بلاش تحسى بالاحباط خليكى متفائله يا بنتى ربنا كريم
تحياتى ليكى

نـــــور يقول...

ابو العريف
***********

وانت طيب يامحمد
مبسوطه انك اول حد تكون هنا
بس حاساها من غير نفس كده
مش كده؟

نـــــور يقول...

هانى زينهم
*********

وحضرتك طيب يامستر بس والله حكايه ياعيال دى من باب الدعابه وبعدين ماانا فى العيد قلت يااطفالى مش ياعيال:)

انا اسفه والله ماقصدش بيها اهانه خالص وعموما هسحبها ومش هخلى لسانى يقولها تانى

نورتنى

نـــــور يقول...

لورنس العرب
************

اهلا بيييييييييييييك
مبروك اخيرا شرفت بدرى؟!!

حكومه حكيمه ياعمو
ربنا يهدى بدال الكلمه التانيه
وارجوك حاول تتماسك انا عارفه ان الخبر صادم بس حاول :)


كل سنه وانت طيب

نـــــور يقول...

momken
********

وانت طيب ياممكن ويكون سعيد عليك انت كمان

البوست ياسوسه
ماشى هسامحك لانك خبيته
بس على فكره انت شكلك عندك زهايمر
انا شفته وعلقت عليه بس انت اللى واخد عقلك يتهنى بيه;)

منور يامنكن

نـــــور يقول...

blue-wave
**********
وانت طيب يادكتور وحاضر هسأل بس اعذنى انا مشغوله شويه كتير كتير

:)

نـــــور يقول...

فتاه حالمه
**********

لا حفاظا على سلامه وامن السعوديه بلاش نعمل عمره سوا خليكى انتى فى سنه وانا فى سنه:))

كل سنه وانتى حبيبتى يامى

نـــــور يقول...

وميض ابتسامه
*************

ياخبر؟؟!!!!!!!!!!!!!

حاسه بشويه زعل فى كلام حضرتك ولا دى دعابه؟؟

عموما انا فعلا اسفه بس انا بقصد بيها دعابه مش اهانه لا سمح الله

كل سنه وحضرتك طيب واشيل البوست كله لو مش عاجب حضرتك:)

نـــــور يقول...

nour shahen
************

وانتى طيبه ياقمر
ماهو لازم الواحد يحافظ على شويه تفاؤل طول مافى لسه ناس زيك

كل سنه وانتى طيبه ياقمر
ومنوره البلوج ويارب دايما

Dr Ahmed Said@Black Armor يقول...

كل سنة وانتى طيبة وبالف خير وسلامة يا نور
وبعد رمضان نبقى نشوف موضوع الجولف ده

آخر العنقود يقول...

كل سنة وانتى طيبة ياجميلة
انا شايفة الكل بيقول نور
فتبقى كل سنة وانتى طيبة يانور
:)

بلغنا الله واياكم شهر رمضان واعاننا على الصيام والقيام

maha zein يقول...

انا عن نفسي لسة معرفش ايه حكاية الجولف دي
بس وربنا
لو جم جنب عصيان الجولف لا يتقطعوا
هي هيصة
كله الا العصيان

بقولك ايه
حرصي علي العصاية بتاعتك محدش ضامن عصابته

كل سنة وانتي طيبة
وحشتيني
وعودا حميدا ليا
اصل اناجيت خلاص

الميكروباص يقول...

عااااااااااااووووووووووووووو

micheal يقول...

كل سنة وأنتي طيبة

mohamed ghalia يقول...

كل سنة وانتى طيبة
ورمضان السنة دى أحلى

سمكه واحده يقول...

بقلك ايه لا طبعا انتي بتهزري يا بيبه
اه طبعا عصايه الجولف دي مهمه جدااااااااا لينا كلنا كفتيات وكفتيان مصريين محترمين
مش بزمتك احسن من الشومه ولا الشمروخ
هه احسن ولا مش احسن هه؟
عصيتك في ايدك مطوتك في جيبك
هه
لنا الله يا بيبه اصل احنا ملين الدونيا جولف جولف جولف
ياختي بلا نيله شعب اقرع ونزهي صحيح
بت بت
كل سنه وانتي طيبه ياجميل وربنا يكرمك ادعيلي يابت انا بدعيلك اهو علي طول ادعي بزمه بصي ظبطيني بقي
ربنا يحققلك كل اللي تحلمي بيه ويبعد عنك اي حاجه وحشه يانور
وعشان خاطر رمضان لازم تيجيب بوسه وحضونه كبيره
سمكمك

غير معرف يقول...

لا بقى بصى يا نور كله الا الجولف...انا شخصيا مبقدرش أنام بالليل الا لما أخد عصاية الجولف فى حضنى......ولو عدى الاسبوع عليا من غير ما العب جولف خمتشر تمنشر مره كده بحس ان فى حاجه نقصانى.....ولو جسمى مفضلش يطوح وانا بضرب الكوره بالعصايه بيجيلى ارتيكاريا تخلليه يتهز اتوماتيك.......جولف ايه يا بنتى ده كمان اللى حنركز معاه؟ احنا فاضيين للكلام ده؟ احنا ورانا الأيزو......كل سنه وانتى طيبه بمناسبة الشهر الكريم وأعاده الله عليكى وعلى أسرتك بخير وصحه وسلام......ومتسألنيش تانى مين الغير معرف ده لأنه أيوه هو اللى فى دماغك....شكرا

كلام حسام يقول...

كل سنة وانتي طيبة حبيبة

Unknown يقول...

كل سنة وانت طيبة
يارب وما تزعليش
نفسك هم ناشرين الخبر
للمليونيرات اللى فى
امريكا مش لنا:
فخمتوا ولا
لسه ياخبيبى؟

Meme يقول...

لا ده فعلا خبر يصدم انا مش عارفه حتقضو النهار ازاي من غير القولف
ربنا يعينكو ويعينا اصله عندنا البتاع ده احنا كمان

المهم كل سنه و انتي بخير
رمضان مبارك عليكي ان شاء الله

prince4ever يقول...

كل سنه و انتي طيبه يا نور
ايه يا عم..متسخنش علينا كده في الرد اللي فات... ده مجرد رأي لا راح و لا جه يا معلم... :)
المهم انك تمام يا برنسيس
كل سنه و انتي طيبه كمان مره

واحد م العيال
:)

Wish I were a Butterfly ... يقول...

كل سنة وانت كمان طيبة يا نور حبيبة
:)

إن شاء الله يكون رمضان سعيد عليكي ومش تتغاظي تاني خالص


شكرا على التهنئة بجد
:*

kochia يقول...

كل سنة وانتي بكل خير
ويارب يعيد عليكي رمضان مرات ومرات بكل السعادة

لكِ كل التحية ...

نـــــور يقول...

Dr.A.S. black armor
********************

وانت طيب يادكتور
ومستنيينك بعد رمضان بس كده مش هدخلك البلوج الا بالعيديه:)

نـــــور يقول...

آخر العنقود
************

اه انا نور زى ماانتى منى مش كده؟:)

ربنا يتقبل دعائك ياقمر وكل سنه وانتى بكل خير
ونورتى بلوجى الصغير
:)

نـــــور يقول...

maha zein
**********

ههههههههههههه انا برضو قلت مها هى اللى هتقفلهم وتعلمهم الادب وتعرفهم انها مش سبهلله كده وكل اللى عايز يلعب باعصاين الجولف يتلاعب بيها
اصلها بقت كوسه يامها ومش لاقيين حد يقفلهم

وانتى كمان وحشتينى وهتوحشينى كتير لحد ماترجعى
عود احمد ليكى ياقمر :)

نـــــور يقول...

لورنس العرب
***********

مش بخاف على فكره ومش هتخض
الله ايه الناس دى؟؟

نـــــور يقول...

micheal
*********

وانت طيب كمان
رمضانك كريم
نورتنى

نـــــور يقول...

mohamed ghalia
***************
وانت طيب يامحمد
وان شاء الله رمضان يكون احلى السنادى

نـــــور يقول...

سمكه واحده
**********
سمكمك العسل

وانتى طيبه ياقمر
مااانا برضو انا ومها قلنا هنعمل وقفه عشان نشوف حكايه الجولف دى
هى فوضى ولا ايه؟

بس حلوه اوى اقرع ونزهى دى :))

نورتينى ياسموكه

ورمضان كريم ياعسل
هتظهرى امتى صحيح؟

نـــــور يقول...

غير معرف
********

:))
تعليق حضرتك عسل بجد والله كنت هموت من الضحك جزاكم الله خيرا

ربنا يخليلك عصايه الجولف يارب

اخبار حضرتك ايه؟
كل سنه وحضرتك بخيييير وكل استرك يارب
وحاضر انا كده عرفت مش هسأل تانى
رمضانك كريم:)

نـــــور يقول...

كلام حسام
*********
يااااااااه مش معقول
واخيرا حسام بيه شملولى سابقا منور بلوجى

وانت طيب ياحسام ورمضانك كريم

نـــــور يقول...

norahaty
*********

وحضرتك طيبه يادكتوره
نورتى البلوج
اه فخمتوا بس مين اهم احنا ولا هما؟
ربنا يهدهم
رمضانك كريم يادكتوره

نـــــور يقول...

Meme
******

مش عارفه ياميمى بجد ربنا يصبرنا ويصبركوا ويصبر كل بلد اهلها مدنين الجولف زينا كده

كل سنه وانتى طيبه ياحبيبتى
فينك اديكى رجعتى وبرضو مش عارفه اشوفك :(

نـــــور يقول...

prince4ever
************
ازيك ياروميو

كل سنه وانت طيب
انا والله ماسخنت ولا حاجه انا بس كنت برد عادى
مقصدتش حاجه ابدا والله
اخبارك ايه
انا تمام وبخير والحمد لله
فينك واخبار امتحاناتك ايه؟

نـــــور يقول...

Wish I were a Butterfly ...
***************************

:) :">

كل سنه وانتى طيبه يابوبه
ومش مفروض تشكرينى لانه ده واجب لو مكنش فرض علينا من ديننا

انا بحبك وكان لازم ازورك واخسرك شوب عصير مانجه :)

نورتينى يابوبه ورمضانك كريم ان شاء الله

نـــــور يقول...

kochia
*******

وانتى طيبه
عودا حميدا
ازيك اخبارك ايه؟
رمضانك كريم ونورتنى البلوج من تانى :)

د. محمد رضا يقول...

كل سنه وانتي طيبه يا نور

الف مبروك النجاح

كدا اتخرجنا سوا بقى

ربنا يوفقك دايما يا بيبه

غير معرف يقول...

ازيك يا حبيبه

انا غير معرف تاني
غير الاولاني

بس عايز اعرف مين الاولاني
عشان اقولك يبقي مين التاني
فاهماني

نـــــور يقول...

د. محمد رضــــا .. هل تراني
***************************

وانت طيب يادكتور
الف مبروك التخرج وعقبال يارب الاستقرار فى الشغل:)

كل سنه وانت طيب
ورمضانك كريم:)

نورتنى

نـــــور يقول...

غير معرف التانى
*************

ازي حضرتك مع انى معرفش حضرتك مين

وبعدين ايه الناس اللى داخله تزق دى؟
ده بدال ياراجل ماتدخل تقول كل سنه وانتى طيبه يانور انتى وزوار مدونتك داخل تدورلى على الغير وعرف وعايز تعرف شخصياتهم

طيب نعمل ثفقه؟
انت تقول وانا اقول ايه رايك؟

نورتنى على اى حال ورمضانك كريم ياافندم:)

Kiara يقول...

كل سنة وانتي طيبه يانور وحشتيني يابت :)

الميكروباص يقول...

عـــــــااااااااااااااووووو

نـــــور يقول...

كيارا
******

كل سنه وانتى طيبه ياكوكى
وانتى وحشتينى اكتر
هاجى ازورك ان شاء الله بس حضرى حاجه حلوه:)

نـــــور يقول...

عمو لورنس
*********

بخخخخخخخخخخخ

أبو كريم يقول...

اللهم صلى على محمد وأله


المجتمع زى الرصيف وسخ ولازم يتكنس
فيه ناس بتعرق ع الرغيف
وناس بتعرق م التنس


ده اتقال فى الثمانينات

دلوقتى بقى الجولف

غير معرف يقول...

انا غير معرف تالت غير الاتنين الاولانيين

بس اؤكدلك اني عارف الاتني الاولانيين

الاولاني تامر حسني هي دي

والتاني عمرو دياب الا هي

نـــــور يقول...

أبو كريم
********

كل زمان وليه مصايبه ياابو كريم
ولو احنا مؤمنين باننا نضاف يبقى لازم نعرف ان واجبنا نكنس اللى لازم يتكنس

نورتنى وشكرا لوجودك:)

نـــــور يقول...

غير معرف التالت
***************

D:

والله؟

كل سنة وانت طيب