الاثنين، سبتمبر 8

حوار ظريف جدااا


شوفوا انا ملاحظه كده والله اعلم انى بقيت بنكد عليكوا كتير ماشيه معاكوا على سطر وبسيب سطر.السطر اللى فات كان غم من الدرجة الاولى يبقى الدور على الابتسامه بقى اصلكوا صعبتوا عليا :)

بقى ياجماعة من فترة كده كنت غبت عن التدوين واخوانا البلوجارية كانوا نفسهم يعرفوا انا فين ؟؟


أنا بقى كنت فى تدريب فى 6 اكتوبر وكنت ساكنه هناك حيث لا يوجد نت وكان طالع عينى وبصحى بدرى ياعينى على شبابى وبفضل واقفه حوالى 7 ساعات على رجليا اللى قطع غيارها خلاص نفذت من الاسواق :)


المهم فى ذات يوم من الايام كنا قاعدين بنتغدى فى الشركه أنا والعيال صحابى وهم


مونى... الدلوعه الطاءة ودماغها مش فى الشغل خالص بس عثل


روفى...اللى ياميلة بخته اللى تتخنق منه وبتكشر فى وشه تجيب اجله


بيرو...حبيبتى اللى زيى مايعجبهاش الحال المايل ولو حد استعبط توريه كرشته


وأنا...الغلبانة اللى بلسانين ومايعجبهاش الحال المايل ولا المياصه الفارغه



الحوار كان كالتالى



روفى: قوليلى يامونى انتى جيتى من الزقازيق امتى؟؟


مونى: امبارح العصر وبوسى جت معايا اهى تسلينى وبالمرة بتوحشنى قلت اجيبها تقعد معايا الشويه دول


أنا: امممممممم وهتقعد معاكى عند خالتك برضه؟؟


مونى: ااه اصل ميشو كمان هنا عند خالتى


أنا: ميشو مين؟؟ هى بوسى اتخطبت؟؟


مونى: هههههههه لا لسه أما يكبروا شويه هنجوزهم ههههههههه


أنا: نعم !!!! لما يكبروا ؟ دى البت خلاص هتعنس


مونى: بت مين؟؟ ماعلينا ...كلى كلى

بس نسيت احكيلكوا عاللى حصلى وانا جايه فى القطر


بيرو:ايه ده ؟؟!! انتى جايه فى القطر ؟ ...قشطه جداا ياقمر


مونى: اه قلت اسافر فى التكييف علشان بوسى اصلها بتتخنق من الحر


روفى: -نظره غيظ- ياروحى..طيب يااختى امال لما تخش جهنم هتعمل ايه ؟؟


مونى: ههههههههه اه ده انا حتى خبيتها من الكمسرى ولما كانت تحب تشرب كنت بطلعلها اللبن سرقه


أنا: اخس عليكى مش عيب كده ده انتى حتى بنت ناس كده تزوغى من التذكره ؟؟ هههههههه


مونى: هههههههه لا يابت اصلى جايباها فى كرتونه علشان محدش يشوفها اصلها امورة مووت


أنا: كرتونه !!!!!!! هههههههه ليييه ؟؟ ودى علشان تخبيها فى كرتونه جبتيهالها منين؟؟ اكيد دى كرتونة تلاجه ايديال زانوسى 14 قدم علشان تاخد بنت خالك دى كلها


مونى: هههههههههه يخرب عقلك بنت خالى مين ياهبله؟


روفى: بتسمع وهى بتاكل وساكته ..طبعا الساندويتش احلى


بيرو: قاعده مخنوقه لانها لسه دابه خناقه فى التليفون


أنا:امال مين بوسى يابنتى؟؟


مونى: ماهو كان لازم كرتونه اصلهم مانعين اصطحاب الحيوانات


أنا: اخس عليكى ليه بتقولى عليها كده ؟؟ دى بتحبك هههههههه


مونى: ايه هو انا غلطت ؟؟ هى القطط دى مش حيوانات؟


أنا: نااااااااعااااااااااااام ....نهار ابيض .......قطه؟؟


بيرو: رمقتها بنظرة شذرى على رأى الواد المعتصم بتاع طيور الجنة


روفى: نظرة زى بيرو بالظبط ...يالهوتى


مونى: -ببرود شديد- اه دى حبيبتى ياخبر ..تخيلوا دى مابترضاش تاكل غير جبنه نستون ولازم لا فاش كى رى وبتشرب لبن نيدو.اه اصلها بتقرف قوى


أنا: الله يحرقك يابعيده ...انتى يابت عايزة تشلينى؟؟. وهو يعنى ست القطقوطه ماينفعش تاكل غير جبنه البقره اللى بتضحك دى؟


روفى: تصدقى لو مش الموبايل خسارة ؟ انا كنت حدفته فى دماغك واستريحت منك


بيرو:- بتخبط على المكتب جامد- مونى الله يكرمك اعصابى !!


أنا: اه يااختشى وبعدين؟ وبوسى ياحبيبتى عملت ايه فى الحر اصل الجو امبارح كان صعب برضه


مونى: اه ياحبيبتى دى كانت يااااى تعبانه موووت وصعبانة عليا حبستها فى الكرتونه ..ربنا يسامحه عمو الكمسرى


أنا: معلش يااختى دستور بلدنا ظالم .... لاااابود انك ترفعى قضيه تطالبى فيها بالسماح باصطحاب القطط وبقيه الحيوانات فى القطارات والمواصلات


مونى: اه بجد ده حرام ..دى حتى بوسى كتكوته اوى . تصورى انى لما رحت لخالتو زعقتلى لما لقيتها تعبانه من الحر وقاللتى كنتى سافرى بالليل علشان خاطرها.ولما جيت انزل اجيبلها لبن قالتلى سيبيها هنا علشان اديها شاور لحد ماتيجى


أنا: ناااااااااااااعااااااام . ش ايه يااختى؟ ... شاور؟؟!!!.-الله يرحم ستك-.اه وماله برضه ماهو لازم


روفى: بت انتى....انتى عايزة تنقطينى؟؟


بيرو: اصلا انا هقوم قعدتكوا تشل


روفى: خدينى معاكى شوية الدم اللى عندى خلاص اتحرقوا


أنا: ياكلااااااااااب وهتسيبونى اتشل لوحدى؟؟


مونى: ههههههههههههه ليه بس؟؟ طب بصى اوريكى بوسى؟؟ دى سكر صورها عالموبايل معايا


أنا: هاتى هاتى وماله-خلاااااااااااااص هتشل بجد-


مونى: يااااااه تصدقى وحشتنى بجد؟ أنا هتصل بخالتو علشان اطمن عليها




أنا بجد سرحت منها أنا مش ضد الرفاهيه وان الواحد يربى قطط

لكن ان تبقى القطه هى شغله الشاغل ؟؟

اهو هو ده اللى انا ضده جدا وبسميها تفاهه كمان


يعنى تبقى البلد بتولع وفى ناس مش لاقيه حته تؤيها والقطط بنسفرها فى التكييف!!

ويبقى فى ناس مش لاقيه تاكل وناس بتأكل قططها جبن ماركات مستورده!!


ولا لما تبقى صحبتى اللى بحبها جدا منفضه للشغل عالاخر وعماله تفكر فى اكل بوسى وهى فاضلها سنة وتتخرج ؟


والله فى ناس من ده كتير

بس الناس التعبانه اكتر



بذمتكوااتنقط أنا ولا لااااااااااااء؟؟؟


هناك 101 من التعليقات:

blue-wave يقول...

والله؟
بتنزلى بوست من غير ما تقوليلى؟
عموما انا بس حجزت اول تعليق
ولينا كلام

الفارس الملثم يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
محمود حسن العدل يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
اية دا كلة دا احنا نحسد بةسى سورى الست هانم بوسى.
بس كان المفروض تجيب كرتونى بتكيف للست بوسى هانم
كدة المكياج بتاع بوسى اكيد ساح من الحر جوة الكرتونة
ياعينى يابوسى ياروح قلبى كل ماافتكر منظرها واتخيلها اموت من الرعب شيئ فظيع قسوة شيئ رهيب .
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
انتى عارفة بجد بقى انتى البوست بتاعك دة دمة زى العسل
فية خفة دم خطيرة انا متخيل انى بسمع الموضوع دة من صاحبت بوسى اللى كانت حاطها فى الكرتونة ومتخيل شكلها وهيا بتحكى وتعبيرات وشها مش عارف ساعتها كان هايكون اية منظرى بس اكيد كنت هاترمى على اقرب حتة فى الارض من كتر الضحك او يمكن كنت امسك نفسى بالعافية لحد ماتكمل واخرج برة اموت من الضحك...
بجد بوست يستهل النشر
تحيااااااااااااااااااااااااااااااتى

الفارس الملثم يقول...

ههههههههههههههههههه

يا سلام , بس انتي كل ده بتفكري انها بتتكلم عن بنت خالتها ههههههههه

اقللك انا علي حاجه , عندنا جارتنا والله مش غنيه ولا حاجه , عندها قطه اسمها جاكي بتجبلها اكل مخصوص سجق فيران وفراخ وهمبورجر وغيره وهي ايه لو ادتلها اكل كده تبصلك نظرة احتقار وتمشي متعبركيش هههههههه

مره كان في اشاعه ان عربيه ضربتها ,لقينا جارتنا عمال تعيط بحرقه وراحت مشغله قران , بس الحمدلله طلعت سليمه ولا كانت زمانها عملهالها الاربعين هههههههههه

بوست عسل اوي ياحبيبه , وعندك حق بلاش نكد اليومين دول , ورمضان كريم

براحتك بقى يقول...

انا مدونة جديدة عندي 16 سنة وعايزة اعرف رأيك

kochia يقول...

من حيث تتنقطي ولا لا
اتنقطي طبعا بس ارجعي فكي بسرعة عشان صحتك ومحدش بيدور علي حد دلوقتي

المهم دي قطط مرزقة
هتبصي ليها في رزقها
خلي الشعب يعيش
والقطط من الشعب برده
مش عايشن معانا !!!


تحياتي

blue-wave يقول...

ههههههههههههههه
اة اتنطقتى وخلينا نرتاح منك:))
وبعدين مالها القطط؟
دى مخلوقات رقيقه وعنيها ملونه:))
وبتخاف من الكلاب:))
حلو البوست يا بيبه
بجد تسلم ايدك
وبعدين
مانتى بتعرفى تكتبى حاجات كوميدى اهو امال قارفانا غم ليه؟؟؟؟؟؟؟

أحمد فاروق الشاذلى يقول...

حمداً لله على السلامة

انت عندك حق

بس انا حسيت ان البوست اعلان لشركات ... ودة فى الاول بس
بس بعد كدة فهمت قصدك

تانى هاقوللك انت عندك حق

هابقى سعيد لو تبادلنا الروابط

جو أهيد

نـــــور يقول...

Blue-wave
==========

قلبك ابيض ياعمرو
معلش سماح المرادى

تقصد لينا خناق:(

نـــــور يقول...

محمود حسن العدل
=================
اهلين استاذ محمود
هههههههههه والله انا ضحكت على ضحكتك
انا مبسوطه قوى انى عرفت اضحكك

والله انا كنت هتنقط بجد د على كده ربنا يكون فى عونى
نورتنى ودايما يارب

نـــــور يقول...

الفارس الملثم
============
ههههههههههههه والله هم يضحك هم يبكى يامحمد
عالم رايقه وفاضيه على راى البت فرح
وقران كمان؟؟ هههههههههه

ربنا يكملك بعقلك يارب
الله اكرم ياجميل كل سنه انت بكل خير

نـــــور يقول...

براحتك بقى
==========
اهلا بيكى ياجميله ف عالم التدوين
ان شاء الله ازورك قريب
بس فين رايك فى البوست ها؟؟
نورتينى

نـــــور يقول...

kochia
=======
هههههههه فئة المفروسين امثالى؟

معلش بقى
اخليها عليا

نـــــور يقول...

blue-wave
============
بقى كده ياعمرو؟؟
مااااااااااشى لينا حساب
عايز تخلص منى؟
بعينك :)
بعدين انا قارفاكوا ياعمرو.؟
ماشى
الحساب تقل بس اما اشوفك
نورتنى

نـــــور يقول...

المسرحجى
========
الله يسلمك
انا جايه من زمان جدا
نورتنى فى اول زيارة ليك
والله مش اعلان لشركات خالص

يانهار ابيض وربنا ماحد دفعلى حاجه :)

يسعدن المرور بيا ومرورى بيك

نورتنى

yoyo يقول...

ههههههههههههههههههههههههه

بيبة والله موضوع دى العسل يا سكر

بس بصراحة حاجة تنقط والله يا اختى قطة
انا بخاف منهم موت والله احبهم من بعيد لبعيد كدا تقرب منى يبقى يا فضيحتى واسمعى اجدع صرخة منى بقى ههههههههههههههههههه
والله فى ناس عندها هوس ومش شرط تكون من طبقة عنية ولا حاجة

موضوع جميل وخفيف
دمتى بكل خير
تحياتى
يويو

وميض ابتسامة يقول...

للقطط معايا حكاية .. اثبتت لى بطريق غير مباشر انها بسبع ارواح فعلا..

ولكن المبالغة فى اى شىء بتتحول الى نوع من انواع الفقعة والسخافة..
ويبدوا ان الاهتمام الزائد بقطة صديقتك قد اصابك بألاعراض عاليه

ربنا معاك ومرحبا بك باسمة فى بوستك الجديد وياريت تفضلى كدة ويارب الاحزان تهجرك الى الابد

مع انى زعلان انك تكونى جنبنا فى 6 اكتوبر ومنقدرشى نعمل الواجب معاكى

غير معرف يقول...

لا تتنقطي ولا حاجة

في قطط أحسن من البنأدمين
لا وفي كلاب اوفي

وبعدين القطط مفيدة وأليفة

انا عموما لا بحب القطط ولا سيرتها

لاني كان عندي قطة

ربنا يرحمها بقي

فكرتيني بالغالية
ببس بصراحة حزين
حاسس انها ماتت ناقصة عمر
لا كانت يتاكل جبنة نستون

ولا بتسافر في التكيف

حسستيني بالذنب

علي فكرة الققط دي جميلة جدا

وتونة القطط العلبة ب 18 جنيه

وأكل القطط الفريسكس ب 120 جنيه

مشغالي قوي


من حفهم يعيشوا لو مشقادرين نعيش كبنأدمين

وبعددين ممكن القطة تدخلك الجنة

يعني لو اتشليتي

دا مش زنبنا

لازم تكون رقيقة وتقدري تتعاملي مع القطط
بس اوعي تتخربش

نياها

سفينة يقول...

كل سنه وانتي طيبه وبألف خير يارب

ورمضان كريم علينا كلنا

ان شاء الله

..............
خالص تحياتي

قبطان

Omama Al-hosiny يقول...

بصراحه..
حقك ونص
كل ده عشان قطه!!
لا حول ولا قوة إلا بالله
ربنا يهدينا أجمعين
ويرجع المسلمين جسد واحد يحسوا ببعض

قولوا آآآمين

::: ::: :::
في الهامش :::
مدونتك جميلة ماشاء الله
واسمك حلو عشان زي اسمي :)

أختك:::Habeba

just me يقول...

هما البلوجاريه كلهم كانو فى اجازه ليه كده؟؟؟؟
انا كمان كنت بعيد بقالى فتره
ع العموم حمد الله على سلامتك
وكل سن وانتى طيبه

بالنسبه للقطط بقى فمش غريبه ان صحبتك تتشغل بأكل القطه كده
لان دى كائن حد زيها زينا فالقطه دى روح
بس لما الاهتمام يبقى اوفر بتبقى حاجه وحشه
بس انتى كمان ياحبيبه لو عندك قطه هتنشغلى بيها اكتر من كده

ولــــــــــو يقول...

هو انا مش قريت علشان الصيام وبتاع لكن بصراحة نفسي ف حاجة
نفسي اشوف اسم بني ادم صريح ف البلوج ده قبل ما اموت
حراااااااام
هو ماعدش اسامي صريحة ف البلد

ليكوريكا يقول...

عود أحمد :)))
وحشانا قصاقيصك الكئيبه قبل المضحكه يا باشمهندستنا

وبالنسبه لموضوع القطه متشغليش بالك ابدا
زي منتي قلتي ...
الناس التعبانه اكتر بكتير
وهما دول اللي يستحقوا اننا نفكر فيهم
كل رمضان وانتي بخير
ورمضان الجاي يبقي عندك بوسي حلوه ومقطقطه كده :)

محمد فاروق الشاذلى يقول...

طبعا ليكى حق تتنقطى وكفاية الشلل اللى جالنا احنا من صاحبتك دى.

Unknown يقول...

قطة دمك خفيف جدا على فكرة
بس انتو شكلكم شلة اصحاب ايه في السحاب
ربنا يهنيكوا ويهني بوسي كمان هههههههه
كل ودي

نـــــور يقول...

yoyo
=====
ازيك يا يويو ياقمر
والله وانا كمان بخاف منهم موت
ولو قطه لمستنى جسمى كله بيتنفض

وبكرهم جدا بحسهم خاينين كده
نورتينى الحمد لله انك ضحكتى

Bob يقول...

اموووووووووووووووووت واعرف
حفظتى الحوار ده كله ازاى
يلا ارزاق
على رايك ناس عايشة وناس لايصة وناس مش فى دمغهم حاجة
بهاء

Bob يقول...

اموووووووووووووووووت واعرف
حفظتى الحوار ده كله ازاى
يلا ارزاق
على رايك ناس عايشة وناس لايصة وناس مش فى دمغهم حاجة
بهاء

نـــــور يقول...

وميض ابتسامة
==============
اهلا بابتسامت بلوجى الحلوة
ازيك يافندم

انا بكرهم وبتفقع منهم وبكره المياصه كمان

وبعدين ايه ده ايه ده ايه ده؟؟

حضرتك ساكن اكتوبر؟؟
يانهار ابيض طيب مش كنت اعرف حضرتك من شهرين فاتوا؟؟

يلا قدر الله وماشاء فعل

عموما احنا فيها ممكن اخسر حضرتك فطار اخر الاسبوع

لانى نازله الشركه اجيب الشهادة
قولى بس اوصلك ازاى ؟ مش حجه؟ هههههههههههه
نورتنى ياوالدى

نـــــور يقول...

afew good men
==============
عندك حق بس مش كل القطط مخلصين
ومش كل البنى ادمين خونه

نورتنى

نـــــور يقول...

سفينة
========
ياااااااااااه اخيرا
ازيك ياقبطان
حمد الله على سلامتك
كل سنه وحضرتك طيب
رمضان كريم
يارب ماتغيبش تانى

نـــــور يقول...

Habeba
========
ياهلا ياهلا
حبيبه زيى؟؟ :)
نورتى بلوجى المتواضع ياجميله

امين يارب دعواتك عسوله
وادعيلى ربنا يشفينى من الشلل
نورتينى

نـــــور يقول...

لست أدرى
===========
الله يسلمك ياقمر وانتى طيبه
انا راجعه بقالى شهر واكتر

حمد الله على سلامتك انتى

بالنسبه للقطط والله مش ضدهم انا
بس ضد الاهتمام الزايد اللى يكن الشغل الشاغل

بمعنى احترم واراعى حياتها كروح
انما مش اسيب اولويات كتيييييييييييرة

واهتم باللبن علشان القطه يعنى
نورتنى ياجميل
يارب دايما

arsenalwy يقول...

هههههههههه

كل سنة وانتى طيبه يا حبيبه

اول زيارة ليا بس مدونة لذيذه اوى

نـــــور يقول...

ولــــــــــو
==============
انت لسه عايش اهه؟؟!!!
ماشاء الله

هو صحيح فى تعارض بين القرايه والصيام؟؟
حكايه الاسماء دى بقى مراعاة لاصحابها بس مش اكتر

ماتزعلش البوست الجاى اسماء صريحه

ولا يهمك
نورتنى

نـــــور يقول...

ليكوريكا
==========
احمد مين يابنى
انت جاى غلط ولا ايه؟
؟؟

الله
ازيك ياليكو
انا عارفاك صح
انت من بلدنا
انت كنت فين يابنى؟؟

عموما ربنا يخليك
وماتغيبش انت
نورتنى

نـــــور يقول...

قلب مصرى
==========
ههههههههه
معلش يااستاذ
ارزاق

نـــــور يقول...

كاتب مصري
==========
اهلا بيك
نورتنى
ربنا يخليك ده بس من زوقك

بس يعنى ايه سله فى السحاب؟

مهوسه يعنى؟ ولا ايه ؟ هههههههه
بجد مش فاهمه

يارب تتكرر الزيارة

نـــــور يقول...

Bob
======
لا ناصح يابهاء
ههههههههههه
الحوار لما لقيت فكرته شدتنى
سجلته من يومها بعد ماخلص يعن على ذاكره يومها مع بعض اضافات خفة دم لزوم الكوميدى يعنى

نورتنى ياقمر

نـــــور يقول...

arsenalwy
===========
ربنا يخليك يارب
نورتنى
رمضان كريم

عايش... ولكن !!!! يقول...

ههههههههه انا نفسى اتنقطت
ربنا يكون فى عونك
ههههههههههه
وياريت تبعتي سلامى لبوسى وتقوليلها تشوفلنا وظيفه عند اى حد مسئوول

momken يقول...

هههههههههههههه
طيب ابقى قوليلها لو ميشو طلع ندل وبيتسلى ببوسى وخلع
ممكن (ممكن) يتقدم ويطلب ايد بوسى
لانه نفسه طول عمره فى قطه بتاخد شاور
والكرتونه عليا كمان

تحياتى

وميض ابتسامة يقول...

ابنتى الحبيبة

ده الايمبل بتاعى

hemafmnm5@gmail.com

Dr.m يقول...

السلام عليكم

ههههههههه...

أنا رأيي في الموضوع ده هيبقى مجروح لأني من الناس دى اللي مربيه قط في البيت وبتأكله جبنه نسته مستورده ولبن بخيره وتونه ...ههههه

بس هو فعلا مينفعش يكون الشغل الشاغل ويلهينا عن حاجات تانيه كتير أهم ...بس مادام تحملنا مسئولية قط أو أي حيوان فلازم نكرمه ونرحمه لعله يكون سبب لرحمة الله بنا .....

تحياتي للبوست أبو دم خفيف ده

سلام

tarek alghnam يقول...

الرائعه حبيبه
استمتعت معم بوستك الرائع وخفه دمك ودم البوست
وعندك حق فى كلامك عن القطط
بجد بوست رائع وبسعد جدا لما ادخل مدونتك
وكل سنه وانتى متألقه
وتحياتى العطرة لكى

Unknown يقول...

شلة في السحاب يعني دماغكم عالية وبتحبو الهزار
هههههههه
ربنا يخليكي وهتكرر كتير بس انت عبريني وزوريني ولا ايه
كل ودي

نـــــور يقول...

عايش ولكن
===========
هههههههههه
علم ياافندم ويوصل ان شاء الله
معلش نقطناك بس استحمل بقى :)

نورتنى

نـــــور يقول...

momken
=======
هههههههههه
كده ياممكن.؟؟
تسيب كل معجباتك وتطلب ايد قطه؟؟

وبعدين تقصد تطلب رجلها بقى هههههه

عموما حاضر

ولو انى مش راضياهالك
نورتنى وماتغيبش

نـــــور يقول...

وميض ابتسامة
==============
علم ياافندم
شكرا لاهتمامك

نـــــور يقول...

Dr.m
=======
الله الله
هو انت طلعت منهم؟؟

ههههههههههههه

ياخبر
بس شوف انا قلتلك ف الاخر انا مش ضدهم

لكن الحكايه مايبقاش كل اهتمام الدنيا ليهم

نورتنى يادوك
بيسعدنى مرورك جداا

نـــــور يقول...

طارق الغنام
==============
واجمل تحياتى ليك يااستاذ ياجميل
الحمد لله انى بقدر اسعدك
بيسعدنى مرورك جدا
نورتنى جدا

نـــــور يقول...

كاتب مصري
==========
ههههههههه
ياسلام
ماشى ياسيدى
لا احنا جامدين والله

اتفضل معانا والله :)

طبعا يسعدنى مرورى عندك

دمت بخير

فارس بلا جواد يقول...

حلو الحوار ده .. وحلوة الشلة بتاعتكو
في ناس عندها هوس بعيد عنك بتربية الحيوانات
كويس انها جت علي قد القطط
بس كنت عايزك تساليها انهي نوع شامبو احسن للقطط سباركل ولا برت بلاس
تصدقي لو كنا قطط كان زمان حالنا احسن من كده

كـــيــــــــارا يقول...

هههههههههههههههههههههههههه

انتي واله عثل

ماهو في فرح بتكتبيه ليه بقي الحزن اللي فات

تحياتي ليكي ياقمر

قلب ينبض لله يقول...

هههههههههههههههههههه
قوليلي صورة القطة اللي أنتي حاطاها دي صورة ميشو ولا صورة مين؟

دا انتي منؤطة فعلا مش أي كلام
أنا لو مكانك كان زماني



اتنئطت برده:D:D:D:D:D:D:D:

سلام ياقمر

Blue Nile يقول...

ههههههههههههههه
حوار تحفة
كالعادة دمك خفيف وزي العسل
بالنسبة لموضوع القطط
انا اعرف ناس كده بيبالغو في موضوع التربيةده ووليهم وجهة نظرهما انها مخلوقات محتاجة رعاية

بس اقولك سر
انا بعشق القطط ونفسي اجيب واحدة
زمانك هتتنقطي مني دلوقتي
ههههههههه

nonni يقول...

اكيد طبعا تتنقطى وتتخنقى كمان من الناس دى .

دى اول زيارة بس اكيد هتكرر.

"تحياتى"

كلام حسام يقول...

حوارات عسل من بنات عسل
اهو علشان كده بقول الراجل لازم يتجوز اربعة
عسل واحد لا يكفي

Maha Shahen يقول...

هههههههههههههههه
اوعى تتنقطى يا بيبا في ناس عايزينك يا قلبى
خليكى بعقلك الشعب ينادى
والله معاكى حق بس فى ناس مبتكونش قاصده كدا بتكون فعلا بتحب الحيوانات اللي بتقتنيها وكأنها حد من اسرتها وبتعاملها بنفس المعامله
وممكن تكون بتعمل خير علي قد ما تقدر مش بس حياتها اهتمامها بالحيوانات وناسيين الانسان
وعامة الناس اجناس دايما
بعتزر عن تأخيرى بس انتى عارفه اللى فيها
خالص حبى وتقديرى

Maha Shahen يقول...

ااااااااااااااخ هى مش 6 اكتوبر دى تبع القاهره , مش وقت زهيمر خالص ,,, حد يقولى لا علشان مـــــــــــموتهاش
حتى لو ( لا ) الامر خرج من ايدى , طلعتى من عندكم وجيتى لهنا مقولتيش ليه
سبوووووووووونى عليها بقى
وقعدت تأنبنى يا ناس لما روحت لعندهم وفى يوم صد رد .. اه يا انااااا يا غلبانه
سؤال يطرح نفسه علي الساحه
هل خدى بالك من هل دى هل ينفع كدا ؟؟؟

بعدين بصراحه انا تعليقى الاول كان عقلانى جدا .. نقول واحد غيره بقى مهو الموضوع لا يخلو من الكثير من التعليقات
انتى منفسنه ليه من القطه يا بيبا هههههههههههه
تعالى وانا هعزمك على جبنة شيدر ولبن
طبعا بدون تشبيه بينك وبين القطه هههههههه القطه احلى لا شك .. بس انتى الاجمل والارق ,واغلى من قطاقيط العالم كله .. بس برضوا انا زعلانه ( وااااااااااااااااااااااااااععععع )

☼♫♪ عمــاد الدين يــوسف ☼♫♪ يقول...

الحوار لذيذ جداا وخاصةَ انو واقعي
بس والله انا عندي قط ومش بدلعو الدلع ده كلو ده يعين امو ممكن يقعد باليومين مش بياكل
ولو كل شوية رز يبقى يوم سعدو هههههههه
بس بجد الحيوانات ديه بتهون على الواحد كتير
تحياتي

catroz يقول...

انا بموووت فى القطط

بس من بعيد:D

غير معرف يقول...

انتى كتبتى البوست ده امتى اعمل فيكى ايه ...لا انا اليى غلطانه برضه كان لازم اطل علطول بس انا بزورك علطول يا حبيبه والله ده حتى حسن الضيافه حلو قوى...وحشتينى يا قمر..
اما القطط فزى ما قلتى الاهنمام بيها حلو بس لو شل تفكير الانسان عن حاجات تانيه مبيبقاش لو..بس تعرفى ان اسم بيرو ده اسم اول قط ليا واسم من اسامى الدلع بتاعة عبدالرحمن ابنى حتى شوفى اول اسم من ايميلى ...
بعدين يا حبيبه الاهتمام بالحيوانات بيولد عند الانسان رحمه على الحيوانات وعلى البئدمين كمان...
وحشتينى وحشتينى وحشتينى ولسه هتوحشينى كمان...

غير معرف يقول...

حبيبه متزعليش انى اتاخرت عليكى بس انا بدوخ فى المدونات عشان اعرف البوستات الجديده وده امر مرهق جدا بس عشان الورد بقه وهعايزه اعمل قايمة ريدر بس مش عارفه ...شوفتى المعاناه ..اوعى تزعلى منى ابدا ابدا ابدا..احسن ازعل انا كمان منى...
بحبك يا حبيبه اسم على مسمى يابنتى سلام يا قمرى..

مـــالك يقول...

هههههههههههه
الحوار جامد
وانامريت بنفس الموقف ده لما واحده زميلتي فالكليه قالت ان قطتها ياعيني تعبت فعلقتلها محاليل لمدة أسبوع
بجد أنا مش بس اتنقطت انا ممسكتش نفسي من الغيظ وقلت لزميلتي شوية كلام لذيذ !!!
ما علينا من غير ما أطول عليكم القصه مش في ان الواحد يربي قطة ولا لا انا عندي قطة اصلا بس مش بأكلها جبنة أكيد وتربية قطة مش حاجه عيب ولا حرام
العيب والحرام هو ان احنا منحسش باللي حوالينا
ان القطة تبقى أغلى من البني آدمين
والعيب مش على صاحبتك ولا على الرفاهية هي فكرة معتقدات وتربية
كل قطة وانتم طيبين

romansy يقول...

نو ......نو...... نو
كل سنة وانتى طيبة
وحمد الله ع السلامة
ليكى حق تتنقطى بجد
قطط اية وهو لسة فية حد مرفهة لغابة دلوقتى

romansy يقول...

شكرا حبيبة على تعليقك الظريف
دا على فكرة لو قريتى البوست كويس هتلاقى اسمك فى اللى انا اطلقت عليهم الرصاص
واللى بهدليهم التاج
شكرا لزيارتك

Dr Ahmed Said@Black Armor يقول...

هههههههههههههه
طبعا بعد ما قريت البوست خفت على مرارتى تنفقع
وطبعا حقك تتنقطى امال تعملى ايه لو عرفتى انى كنت مربى 12 قطة هههههههههههههبس طبعا دا كان زمان قوى يعنى يجى من 18 سنة كدة
ربنا يقويكى عليهم اقصد طبعا زملاء العمل
على فكرة انا نزلت صورة ابنى على المدونة وده لفترة محدودة وبعدين هايتسحب من السوق قصدى المدونة هههههههههه

نـــــور يقول...

فارس بلا جواد
=============
ههههههههههه ربنا يخليك يافارس
اتفضل والله مرحبا بك عضوا جديدا من اعضاء الشله االلاسعه
بس وربنا لو معاك شوية عقل هيطيروا هههههههه


حاضر هسالها والجواب البوست الجاى ان شاء الله

نورتنى ياجميل

نـــــور يقول...

كيارا
========
والله انتى اللى عسل
معلش
الدنيا يوم لك ويوم عليك
منورانى

نـــــور يقول...

قلب ينبض لله
=============
اهلا حبيبى
ازيك
لا يااختى دى صورة بوسى الهى ربنا




يخليها لصحبتها هههههههههه
منقوطه اه عندك مانع :)

نورتنى ياقمرى

Hossam يقول...

hello Habiba
ur blog is pretty awesome
هههههههههههههههههه موضوعك جامد اخر حاجة
بس على فكرة انا بدرس امريكان دبلومة وتقريبا بقابل اكتر طبقة راقية فى مصر
وفى اسخم من اللى انتى شفتيه ده
فى اللى بتعيط على الكلب بتعها
واللى بتعمله تربة اما يموت
وفى اللى بيموت وبيغير على السحلفة بتعته وحجات كده يعنى
اللى انتى شفتيه ده رحمة
اتمنى نكون صحاب
سلام

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

يأتى اخر الزمان فيربى الناس جرو خير من ان يربوا يتيم

لن نتعجب او نضحك فنحن فى اخر الزمان

عينى عليك يا انسان
تهت وسط الزحام
مش عارف تحدد اولوياتك
والقطط بقت شغاله بالك
جميل منك الحنان
بس افتكر انى جنبك انسان
محتاج برضوا نص الحنان
عينى علينا يا بنى ادمين
حتى معاملة القطط
مش لاقيين
بس برضوا يكفينا
اننا عند ربنا مكرمين


شكرا على القصوصة

Mohamed Dawod يقول...

طب وانتى بس ايه اللى مزعلك يا ست حبيبه. اللى قبلنا قالوها كلمه "اللى مش عارف معاه ايه ومحيره معرفش بيجيب قطه باين ولا كلب وياكله" حاجه زى كده المهم ان يا ستى زى ما فى رجاله مقتدره انها تصرف على بيتين وتلاته واربعه فى برضه بنات مقتدره انها تصرف على قطه او قطتين او قطتين وكلب مثلا. مافيش مشكله. صاحبتك مش عاوزه تهدر طاقاتها فى الدراسه والكلام العبيط ده. البنت موجهه طاقاتها الابداعيه والعقليه والنفسيه والماديه للقطه. مقتدره بقى. تقومى تكرهيها لا مالكيش حق.....خالص تحياتى ليكى وللقطه......وشكرا

فراشة البساتين يقول...

ليه يا حبيبة

تتنقطى ليه

بصراحة اللى يلاقى دلع وما يدلعش

يبقى عبيط

وبعدين صحبتك دى

مكبرة دماغها وميه ميه

يعنى اللى شغلوا دماغهم عملوا ايه

شالوا الهم والغم

واتنقطوا بدرى

يبقى كبرى دماغك

غير معرف يقول...

آآآآآآآخ يارتنى كنت بوسى بقى بوسى تروح تاخد شاور و أنا يوم ما أحب أطمتع أقول حاخد دش بس تصدقى قلبى أتحرق على بوسى و أنهرت لما أتحطط فى الكرتونة إزاى إزاى إزااااااى مخلوقة جميلة كدة تتحط فى كرتونة و تتحر فين جمعية الرفق بالحيوان صحبتك كانت لازم تلاقى حاجة احسن
...................................
بجد موضوع مضحك بس إن جيت للحق أنا أتغظت بصراحة و طول ما انا بقرا البوست كنت عمالة أقول نفس اللى انتى قولتيه فى الآخر ...يا سبحان الله بقى قطة متوفرلها كل الإمكانيات و الرفاهية كمان و ناس مش لاقية لا علاج و لا لاقيه تاكل أنا كان عندى واحدة صحبتى عاملة للكلب بتاعها بيت فى سطح الفيلا و حاطله سجادة و مروحة صغيرة و كورة و الأكل تروح تجيبه من أغلى الأنواع اللى فى هايبر و العلبة ب 200 جنيه و لما عى ودته للدكتور الكشف ب300 و قيسى على ده كتير مش معقول فى ناس عندها الحيوان أحسن من الإنسان بالمنظر ده

نـــــور يقول...

Blue Nile
==========
هههههههه عارفه يااختى ياللى هتنقطينى

والله يابلو ياقمر عارفه انهم ارواح وتستحق الرحمه
والمشكله رغم كرهى الشديد ليهم الا ان مش ممكن اذيهم او امد ايدى عليهم

بس الحال ده ينقط بجد

ميرس على كلامك الحلو ياعسل
تحياتى

نـــــور يقول...

nonni
=========
اهلا بيكى ياجميله
يشرفنى تكرار الزياره
تحياتى ليكى انتى كمان

نـــــور يقول...

كلام حسام
==========
هههههههههه
يخرب عقلك ياحسام
اربعه!!!!

هو انت يابو محفظه فاضيه هتصرف عل مين فيهم؟

ولا يكونوش هما اللى هيصرفوا عليك؟
عموما ماشى
ابقى بس اعزم نفسك يوم 26 على حاجه ساقعه على حسابك :)

بنات صاحبة الجلالة يقول...

هههههههههههه

والله ليكي حق تتنقطي بس تعرفي علي الاقل دي كانت بتعمل كدا مع قطة لكن في ناس بتعمل اكتر من كدا مع الكلاب ويمكن بيهتموا بيهم اكتر من عيالهم انا اعرف ناس جيراني والله كانوا بياخدوا الكلب يفسحوا علي الكورنيش اصل نفسيته تعبانه ههههههههه واية مؤدب بيهوهو اللي يعرفهم بس بيني وبينك انا كنتب بخاف اروح عندهم كنت بكلمهم من البلكونة ههههههههههه

موضوع لذيذ تسلم ايديكي

هابي رمضان

نـــــور يقول...

nour shahen
============
هههههههه يخرب عقلك يانور
ايه الفيلم الهندى ده؟
بصى يانور مبدأيا ماشى يبربوا ياحبيبتى بس ماينسوش ان فى بشر يعنى انا شايفه هربى قطط اوكى بس مستخسره ان فلوسهم الزياده عندى دى ماتبقاش لكفاله يتيم او صدقه مثلاا بلاش الكفاله

اما بخصوص اكتوبر ياعبط
الكلام ده من شهر ونص ههههههههه
فى اجازة التدوين
انا راجعه من زمااااان يامسطوله

خساره ...هل ماجابتش نتيجه
نورتنى ياقمرى يارب تكونى احسن دلوقتى

نـــــور يقول...

المحرر الصحفي والشاعر : عمــاد الدين يوســـف
==============================
ههههههههه لا ده كده القط بتاعك هيقر على بوسى
اوعى بس يقرا البوست ده ليطلع عليك بالليل يخنقك ههههههههه

يمكن بيهونوا انا ماجربتش والله
ارق تحياتى

نـــــور يقول...

catroz
=======
انا بقى بكرهم جداا من قريب وبعيد
نورتنى

نـــــور يقول...

عايزه اتطلق
==============
ازيك ياحبيبتى
اولا وقبل اى كلام
انا مش ممكن ازعل منك
انا فعلا انتظرتك واستغربت لتاخيرك لدرجه انى كتت هسيبلك تعليق فى مدونتك من قلقى عليكى

ثانيا اقلك ايه الحل فى الدوخه دى اعملى زيى اعملى قايمه المدونات الالكترونيه زى ماانتى عاملاها كده
هتلاقى عندك فوق تانى سطر كلمه فرز وجمبها مستطيل اختارى منه بدال ابجديا حسب عنوان المدونه الاكترونيه اختارى
" اخر العناصر المحدثه"

هتلاقى من اللسته اللى عندك كل ماحد ينزل جديد اسمه هيظهرلك فى الاول تعرفى وتزوريه علطول
وده هيريحك كتير قوى

وبعدين ازاى بيرو ودلع عبد الرحمن؟؟؟!!

عجبت لك يازمن هههههههههه

احبك الله الذى احببتنى فيه
انتى كمان بتوحشينى يااصيله يابنت بلدى

نـــــور يقول...

مـــالك
========
الله ينور مااحنا متفقين اهه
واتفعدت مرارتك زى تمام

نورتنى ويارب دايما

نـــــور يقول...

romansy
=========
اه لسه فى شفت بقى؟

ميرسى ليك انت عل زوقك بجد وتعلقك وربنا يسامحك على الرصاصه دى
لانها عندى اخدتها قبل كده وطبعا هعتذرلك عنها رسمى
نورتنى ويارب دايما

نـــــور يقول...

Dr.A.S. black armor
===================
ياعينى يابنى
قصدى ياحمايا
ربنا يقويك
18 قطه؟؟
مرارتى هتتقع بجد
لا ده انا غيرت فكرتى عنك خالص
نووووووووووو
مش هاجى عندك تانى
لا اقولك مادمت تبت يبقى خلاص
سمااااااااح

علم وتم التنفيذ
تحياتى

نـــــور يقول...

Hossam
========
ان شالله يخليك ياخويا يارب
والنعمه نورتنى وكلامك عسل ومهضوم
بس اذا كنت انا شفت ده واتفعت مرارتى انت بقى الله يكون فى عونك

بس اكيد انت اتعودت على كده بقى

طبعا بجد يشرفنى نكون صحاب ومستنيه زيارتك الجايه
تحياتى

ريمان يقول...

السلام عليكم

دى اول زياره ليا فى مدونتك

بجد لذيذه اوى

والحوار ظريف جدا

مع ارق تحياتى

نـــــور يقول...

ABOALI
=======
الله ينور يابو على
كلامك فى الجون وتعليقك بجد رائع
قلت اللى فى دماغى
بس انت طبعا عبرت احسن
نورتنى ويارب تتكرر الزياره

نـــــور يقول...

Mohamed Dawod
==============
هههههههههه والله يااستاذ محمد حضرتك دايما بيعجبنى تعليقك لانى بجد بحس انك متفاعل معايا قوى
وبتعيش الدور فى السخريه لدرجه ان الل قدامك ممكن يصدق
زيى بالظبط

انا بس بحقد على القطه
مش من حقى يعنى؟؟
نورتنى جدا

نـــــور يقول...

fire bird
==========
ياسلام على دماغك العاليه ياقمر

لا اللى يلاقى دلع ومايدلعش تحرم عليه عيشته

واحنا شكلنا حرمت علينا عيشتنا من زمان
نورتينى

نـــــور يقول...

انا ودماغي
=============
ههههههههههه والله انتى عسل
كلامك سكر خالص ماشاء الله وروحك حلوة

اه معقول فى ناس كده
حاجه تشل
طب والنبى يااخت قولى لصحبتك دى ان لو فى يوم زهقت من بيتنا ممكن اج اقعد مع الكلب بتاعها فوق الفيلا؟؟؟

منورانى ياجميله
تحياتى

prince4ever يقول...

سلام عليكم يا حبيبه
بلديات على رأيك
بوست عسل بجد يا حبيبه و دمه خفيف فعلا
كل سنة وانتي طيبه و رمضان كريم
رامي..قصاصة ورق

حبيبة الروح يقول...

لا والنبي يا لوزة مش تتنقطي
انا اتنقطلك خلقه
ههههههههههههههههههههههههههههههه
معلش يا بنتي
سلام يا بنوتي

ماما مي
هههههههههههههههه

عالم حبيب يقول...

كل سنة وانتي طيبة

عندك حق .. ناس مش لاقية تاكل وناس بتربي قطط وكلاب .. كنت من كام يوم في سوبر ماركت كبير .. وعاملين ركن خاص لأكل القطط ولاكلاب .. قلت الله المستعان .. اهوه في ناس كتير تتمنى تتعامل معاملة ال .... وال .... .. ـ

خلي صاحبتك تتصل بجمعية حقوق الحيوان علشان يغيروا القانون ويسمحوا للقطط انها تركب القطار وتشرب حاجة ساقعة كمان :)

نـــــور يقول...

بنات صاحبة الجلالة
==================
هابى رمضان عليك انت كمان ياقمر
نورتنيى
وكلاب والله الكلاب عندى احسن من القطط
بحسهم اوفى منهم

انا بخاف من القطط جدا
بس عموما
اختلفت الاسباب والموت واحد
تحياتى

نـــــور يقول...

ريمان
======
ربنا يخليكى ياريمان
يارب ماتكونش الاخيره بجد

نـــــور يقول...

prince4ever
============
اهلا رامى
وربنا على بالى
وفاكراك بس عماله ادور على اللينك بتاعك
كويس انك جيت
نورتن تانى
وميرسى موت خالص على زوقك
تحياتى

نـــــور يقول...

مدينه الملائكه
==============
ههههههههه
ماشى يامى
لوزة تانى؟؟؟
مش انا قلتلك العيال اليومين دول هما اللى بيربوا امهاتهم؟؟
خافى بقى
:)
تحياتى ياقمر

نـــــور يقول...

عالم حبيب
==========
وحضرتك طيب
اه ماانا قلتلها
اصل كده ظلم قوى
وبعدين اكيد اتنقط زى
ربنا يكون فى عوننا جميعا
تحياتى