الخميس، سبتمبر 11

مدونين فى كى جى تو




فى ذات يوم من الايام من يومين كده كنا قاعدين انا وصديقتى مى بنتخانق عالماسنجر وبعدين فى وسط الكلام قلبت اطفالى قوى وقالتلى تيجى نجرب ترجع عيال؟


قلتلها وماله انا فى كى جى وان وانتى فى كى جى تو وفى اول يوم دراسه وكان ده حوارنا سوا اللى رجعنى لطفولتى تانى ومحتاج قاموس ومترجم على فكره استعدوا



بيبه: اسيك؟ انتى اسمك ايه؟


مويا: اسيك؟


اثمي مويا انا تويسه اتي تويسه؟


بيبه: انا تويسه خالس


مويا: واتي اثمك ايه ؟


بيبه: انا اسمى بيبه


مويا: بيبه؟ يحني ايه بيبه تي؟


بيبه: اه وحس؟


مويا: لا مسي وحس بس يحني ايه


بيبه: مس عالفه اتولت ايه؟ بس هو تده بيبه وخلاس


مويا: خياص خياص ماسي اتي في سنه تام


بيبه: كى زى وان انتى ؟


مويا: كي زي توة مس دحاء هي الي تديتي ؟


بيبه: اه بس لخمه


مويا: انا حبها اوي ليه دي حوة خالص


بيبه: لا


مويا: حملتلك ايه


بيبه: انا مس حبها خايس هى النهايده فديت تزعق


وتقولنا اقحدوا هنا


وكانت مكشيه خايس


مويا: معيش معيشمويا بس هي حوة دي مايه اتيتين مساسه


بيبه: معيفس بأى ايااه يابختك وانا؟ مس هتدينى مساسه؟


مويا: زاكل تويس وهي تديتي واحته


بيبه: عيسان حبها أوى كمان


مويا: تي بتجيبي تتيل اوي


بيبه: هى بتتى ييى بيزاكى تويس؟


مويا: اه يما تكوبي سوال حو تديتي واحده حوة


بيبه: تيب


مويا: بتيتيني مس اند بس بتنامي وهي بتدينا الدلس


بيبه: انا هبأى ازاكى تويس عسان تدينى مساسه اسلى بحبها خايس


انا مس سوفتها خايس هى حوه؟


مويا: اه حوة بس بتنامي


بيبه: حوه أوى


موي:ا تدينا استوته وتنامى


بيبه: انا حب انام


مويا: يئ انا مس بحبي انامي ايا في البيت


بيبه: اسى ماما بتسحينى بديى عسان اجى هنا وانا مس حب اصحى بديى


ييييييييييييبيبه ماما بتزعأيي اسحى اسحى


مويا: معيس يا بيبه معيس يا بيبتي


بيبه: ايبيت حو أوى انتى عسويه أوى


مويا: يئ انا بحب الملسه


بيبه: انا حبك خايس


مويا: وانا تمان حبك خايس


مويا تدتي سنونش دبنه


بيبه: انا مس عندى خواتى بنات انتى بأى اختى ماسى؟


مويا: ويا انا تمان واتي تمان اختي




بيبه: ييييييييييييييي ويا انتى؟


بيبه: معيس مويا بيبتى يئ مس حبها


مويا: خياس خياس


بيبه: انتى خدى ميبه؟


مويا: تاتلي ايه سوفي سنوتشاتي وتولي الي حبيه ماسي


حوة الميبه تي دميله


بيبه: خياس


مويا: هي اسمها ايه عسان باباتي يدبهولي


بيبه: اتى خدى منى مس عايفه اساى مامتى؟


مويا: ماسي


بيبه: ماسى ختى منى انا اسايها اما ايروح


مويا: ماسي


بيبه: انتى مس هتيوحى بأى؟


مويا: متنيه مانتي تيدي تاختني وايتي؟


بيبه: انا كمان ماسى


استناها ماكى بأى ماسى؟


مويا: ائه ته منتي دات


بيبه: ييييييييييي مانتى يسه خسايره


استنى يوحدى بأى


مويا: معيس انا هئولي لمانتي نئعوتي معاتي


بيبه: يأ خياس يوحى اتى


مويا: ييأ هتنا معاتي


بيبه: انا استنى وخياس


هيييييييييييه مانتى تت هناك


مويا: ماسي


بيبه: هيييييييييييييه انا هيوح


مويا: سيام يا بيبه يا بتي


بيبه: سيام يامويا ياببتى






الحوار اعداد وتقديم بيبه اللى هو انا ومويا اللى هى مدينة الملائكه


شفوه عندها

هناك 113 تعليقًا:

blue-wave يقول...

i'm the first comment:))
so nice:((

حبيبة الروح يقول...

كدا بردو
ماشي
انا بردو التانيه

blue-wave يقول...

هههههههههههههههههههههه
يخرب بيت جنانكم
رجعتونا عيال تانى
دانتوا حكايه:))
بس عاجبانى الفكرة
والله انتوا عساسيل خالس خالس وانا تولت ل مى انا هالحب معاكم بس هاتول لماما لأول لو مس تالت لأ هاكيب البلونه واجى:))
بس سيبك انتى
ايه رأيك تعليق الأنجلش اللى فوق دا؟؟
ثقافه فرنساوى بقى:))))

Maha Shahen يقول...

ليه كدا انا هلاقيها من هنا ولا من باقية اصحابى هتنسونى العربى يا بيبا

وبعدين مش كلنا كانت حروفنا بايظه خالص كدا ههههههههه
كان في حرف ولا اتنين او لدغه وراحت او اتدارت مع مرور السنين بقى

وبعدين لازم تراعو ظروف الناس اللي اصلا لسه عندهم مشكلة في النطق في شوية حروف لو ركزتوا معانا كدا هنبقى بنتكلم بنفس الطريقه ونقول وداعا للعربى
اقولك حاجه هو جميل النطق كدا لو في الميك وبصوت بقى
لكن لو كتابه صعب قوى قوى محتاجين قاموس لكنات بقى

وبعدين قاعده طول الحديث تتكلموا عن المصاصه مش تعزموا يخص عليكم انا مالى انا عايزه واحده وتخيلى بقى حد بالضخامه دى يرجع يمثل طفل ويقعد يخبط برجله في أرض المدونه لحد ما تجبوله مصاصه ههههههههههه يا نهار

حلو حلو الحوار بس لحد ما كانت بتتكلم عن مامتها مفهمتش ايه بيتقال
اصلك يا قلبي شكلك نسيتى تعدلى شوية حروف وطلعت فعلا مشكله هههههه

نهارى ابيض كل دا تعليق استحملى بقى

خالص ودى وحبى

ليكوريكا يقول...

نستيني الكلام الطبيعي يا بيبه :)

حوار جميل بجد

وانا بحب اسمع ولاد اختي اوي

وساعات كتير بندمج معاهم واتكلم زيهم

ياريت الواحد يرجع طفل بجد

ليكوريكا

محمود حسن العدل يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههه
اية الحوار الجميل دة
هههههههههههههههههههههههههه
معقولة واحنا صغيرين كان كلامنا ضايع اوى كدة .
بس انتى عارفة انا محتاج قاموس للاطفال على شان اقدار افهم باقى الحوار انا تقريبا قاعدت ساعة اقرى الكلام واعيدة تانى على بعضة على شان استمتع بية .
بس تصدقى انها لغة حلوة تنفع بدل الشفرات والعبارات الخاصة فى الكلام
ههههههههههههههههههههههههههههههه
والله برافو عليكى البوست دة واللى قبلة قمة الروعة فيهم خفة دم رهيبة
واسلوب جميل فى الكتابة وعندك حضور لالقاء الكلام انا حاسس انك بتقولية مش بقراة على مدونة .
بجد بوست رائع .
تحيااااااااااااااااااااااااااااااتى

شهد الكلمات يقول...

هههههههههههههههههههههه

اثتنو اثتنوا انا كاية معاكم المدلسة
و هاكيب عروستي الكرمبة و البالبي
و نلعب مع بعضيتنا

بث انتوا بقي هاتو لعبكم كمان

يالا باي

حبيبة الروح يقول...

بيبه انا ديت اهه
حو الحوال بتعتنا كميل اوي خالس
وهنبقي نزليه اجزائي تايه
يلا سلامي بئه

Unknown يقول...

اية رأيك تشرفنا بالتواجد معنا يوم السبت؟ 13/9 هنتقابل فى مستشفى ابو الريش الساعه 3 عصرا للتبرع للاطفال
؟؟؟
وباقى التفاصيل عندى بالمدونة

just me يقول...

تعرفى انا كمان نفسى ارجع طفله تانى بجد
بس ازاى؟
ياترى لما اعمل حوار مع صحبتى زى ده هرجع طفله؟؟
للأسف لأ

بس تعرفى اول مره اعرف اننا بلديات
انا كمان من الشرقيه وهندسه كمان
مش بعيد تكونى معايا فى السكشن

قلب ينبض لله يقول...

ازيك يابيبة؟
عملتي الواجب ولا لسه

ماتبئيش تئعدي علي الأيميل كتيير لأحسن مش ألائيكي بعد كدا يرجعوكي الحضانة بجد
وماتسألنيش هما مين

:D

سلااام يا كميييل

الفارس الملثم يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يخب بيتك ايه العثل ده دله , دانتي اموله وعثوله خايص , ممن اتي معاتي انتي وصحتك دي بس انا عايز سندتشات فول ممتن , بس تقليش لماما عسان متسقليش

ضــى القمــر يقول...

حبيبه

أنتى متأكده ان الموضوع ده اتكتب باللغة العربيه .. ولا الفرعونيه .. ولا لغة البيبيهات .. هههههههههههه

بس بجد رووووووووعه .. بوست خطير بجد ..
ضحكتينى موووووت ..
بجد تسلم افكارك انتى وصاحبتك ..
بس لو سمحتى كلميها كثير بعد كده ..
يمكن نلاقى افكار زى دى دايما ..هههههههه

حبيبه

أول مرة للأسف أزور مدونتك .
لكن واضح انى مش هاسيبها بعد كده خالص إن شاء الله :)..

أجمل تحيه من القلب لكِ اختى

sakayar يقول...

هاااااااا
ليه تده تيب؟؟
لبنا يثامحكم بقى ف الكنان اللي كننتوهولنا
ههههههه
ربنا يسعدكم
بس افتكري الواجب أبلة تزعل
و على فكرة فصل كي جي ون فلور أحلى من كي جي ون ستروبري علشان المس بتاعته بتعطي شوكولاتة لكل الفصل كل يوووم
تحياتي بجد ع البوست الطفولي
وتحياتي لمدينة الملائكة
رمضان مبارك عليكم جميعاً

عالم حبيب يقول...

ما شاء الله

ايه الحوارات الجميلة دي .. بس المفروض يا " بيبه " يعني ياحبيبة :) المفروض تنزلي الحوار معاه القاموس بتاعه .. ولا كل مرة هانقعد نلف على المكتبات ندور على القاموس :)

هو نص الحوار طاير أو بمعنى أصح ثلاث أرباعه .. لكن معلش الواحد فهمه من المضمون وهو شعور جميل للرجوع لعهد الطفولة وبراءتها

رمضان كريم

aya يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه الجنان ده يابنتي ده حرمان طفوله ولا ايه بالظبط
المهم اني الساني اتعوج ف يالاخر يعني الاتنين لادغين في كل الحروف الي في الدنيا
معلش يا حبوبه اكيد ده تاثير الصيام
بس بجد دمكو خفيف لو كنت معاكوا علي الماسنجر كنا هنعمل اكيد مصيبه اصلي بعم نا وصحباتي كده بردوا
:)
كل سنه وانتي طيبه يا بيبه انتي ومايا

مـــالك يقول...

المرادي بدون تعليق
أنا على ماخلصت قرايه الموضوع لساني اتعوج ........!!!!!!
صحيح الترجمة هتنزل امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فارس بلا جواد يقول...

والله مكسوف منك يا حبيبة .. تبقي انتي التعليق التاني عندي .. وانا التعليق 100 وحاجه عندك
معلش بقي انا قلت حبيبة مش هتزعل برده
البوست زي العسل .. دمه خفيف قوي
ولغتكم وانتو صغيرين جميلة بس تقريبا انتي كنتي لادغة في 37 حرف
بجد تستاهلي علي البوست ده مصاصة
تحياتي

Blue Nile يقول...

هههههههههههههههههههه
مسخرة يا حبيبة
ايه العسل ده قصدي العثل ده
بوثت فزيع

كلام حسام يقول...

ياضنايا يا بنتي منك لها لو ا عرف كنت جبت البيبرونة معايا بس انا سمعت اللبن غلي في مصر مش غلي يعني فار هو معقول هشربكم لبن ماوس ما يصحش ما ينفعش ما يكلش طبعا ده غير كلمة ما تقولش بتاعة زمان
عموما المرة الجاية هروح اشتري لك اجدع كاو في المنطقة علشان البن يكون فريش
خلاص بقي مشوها مية فول المرة دي
يوووووووووووووه
اما الحق اروح اشتريلكم البامبرز اوعا تمشوا

السماء الداميه يقول...

والله انا مش عارف اقول ان بقول ان ايام زمان كانت حوة خايص واحنا عيال انتى عايفة انا كنت هتريق على صحبتك مى بس مردتش علشان اسمها اصل انا بحب واحدة اسمها مى وده من احلى الاسامى اللى فى الدنيا

حنين.. يقول...

هههههههههههههههههههههههه
على فكره انا بتكلم كدا انا وبنت
خالى علطول
ههههههههههههههه مش نرجع لايام الطفوله, او نتهيق او نمثل
هههههههههههههههههه شوفتى بقى الحنين)) يا بيبه
وحشتينى يا بيبه
عامله ايه فى الصيام
مش هتعزمينى ولا ايه
يلا بقى انا هروح اتثحر
دمت سالمه قمورتى
فى انتظار المزيد
حنين

غير معرف يقول...

ههههههههههههههههه
بجد هلكتينى من الضحك إيه المعيلة دى...بس برضه حاجة كويسة إن الواحد يرجع نفسه للعالم ده تانى و لو لثوانى
بس بجد جالى أستبحس من القراية أنا لو كنت بتكلم كدة و أنا صغيرة يبقى لازم أولع فى نفثى

tarek alghnam يقول...

حبيبه
تعرفى انتى خلتينى احن للطفوله
اروع سن
واروع كلام
بس على فكرة بوستاتك كلها دمها خفيف
والواحد اول مايقرا اول سطر يبص يلافيه ماحسش بالسطور اللى بعديها من حلاوة البوست
ربنا يكرمك
تقبلى تحياتى
ودمتى بود

فراشة البساتين يقول...

ايه يا حبيبة ده

انتوا كنتوا عيال رخمين خالص

طلعتى عينى علبال ما خلصت

بصى

انتى تحمدى ربنا انك كبرتى

اوعى تفكرى ترجعى صغيرة تانى

دا انتى كنتى حاجة صعبة اوى

يلا بده

ثلام يا ببتى

غير معرف يقول...

جامده جدا جدا
بجد تسلم ايدك
دمك زى العسل يا بيبه
على فكره بيبه دى عند الاخوه السباكين معناها البلاعه
ههههههههههههههه
بس مش مهم
تقبلى مرورى...واتمنى تزورى مجونتى ويارب تعجبك
جيمى

مـجـنـووون يقول...

يا لهوي علي الجنان

انتوا خلاص غلبتوني في الجنان

تقبلي مروري
مجنووون

أسير الجراح يقول...

حبيبة الغالية


كل سنة وانتى طيبة


حوار جميل


ومش جديد على مى وعليكى


تعملو بوست بالجمال دة


ربنا يزيد المحبة ما بينكم


بجد بوست فى منتهل جمال


تحياتى


اسير الجراح

نـــــور يقول...

blue-wave
============
ههههههههه والله انت كمان مجنون يابتاع اللغات
لا بصراحه الكلمتين الانجليزى جامدين
تتسيم ينا ياعمى
نويتنى

نـــــور يقول...

مدينه الملائكه
===============
اهيا يامويا يابيبتى
معيس معيس
عمى باى مننا وعيينا

نـــــور يقول...

nour shahen
=============
اهلا يانور ياقمر
دمك لسه محروق ولا دلوقت تمام؟هههههههه
بصى يانور اهى كلها افكار مجنونه بتخرج الواحد من موده

تعرفى
احنا اصلا كنا فى اوقات كتير مش بنفهم بعض ههههههههههه
عادى يعنى ماتزعليش
منورانى دايما

نـــــور يقول...

ليكوريكا
=========
ياريت ياليكو والله
انت عارف اغنيه هشام عباس اللى كانت بتقول زمان وانا صغير كنت بحلم ابقى كبير
ولما كبر قال يارتنى كنت فضلت صغير
اهو ده انا وشكله كمان انت
نورتنى

نـــــور يقول...

محمود حسن العدل
================
تحياتى ليك انت كمان يامحمود
مااحنا قلنا من الاول البتاع عايز قاموس
عموما حصل خير
الغريب بقى يامحمود انى وانا صغيره كان كلامى سليم جدا ومكنتش لدغه فى ولا حرف مع ان اخواتى كانوا ضايعين ههههههههه
تحياتى

وميض ابتسامة يقول...

الابنة الغالية حبيبة
ده حنين بقى لايام زمان

والله عندك حق الواحد ساعات بيحن يرجع لايام زمان ..عارفة انا ساعات بحس بالشعور ده وانا بألعب مع زياد!!!!

بس انا حاسس ان العيال بتوع كى جى وان بيتكلموا احسن منكم ... اكيد انتم متسللين وعمركما لم يتجاوز الثالثة .. صح

هــــــــــــايدي يقول...

السلام عليكم ورحمه الله
ههههههههههههههههههههههههههههههه
جااااااااامد بحجد فكرته حلوه اوى
ياريت نقدر نرجع عيال تانى
بس عئل عئل

نـــــور يقول...

شهد الكلمات
=============
ياخلاسى
تحالى محانا ياببتى
انا حبك خايس زى مويا
ههههههههه شغل مجانين والنعمه
نويتينى ياببتى

نـــــور يقول...

مدينه الملائكه
==============
سلامى بقى ياببتى
اتى وحستينى اوى اتى فين؟
ماس نبقى ننزى واحد تانى
باى ياببتى

نـــــور يقول...

نهر الحب
========
يااااااااه يارتنى كنت اقدر
كنت اتمنى لكن الظروف ماتسمحش
ربنا معاكوا ويجزيكوا خير
تحياتى

نـــــور يقول...

مش لست أدرى , عاوزه اسم تانى
=============================
ها
لقيتى اسم تانى؟
لا والله مش هنرجع ياجميله بس بنحاول نخفف عن نفسنا بس
زى لما تكونى تعبانه وتلاقى نفسك بتلاعبى عييال صغره علشان تخفف عن نفسك

صحيح انا عارفه انك هندسه من زمان
لكن معرفش انك شرقاويه
لا انا متاكده انك مش معايا فى السكشن
لانه مستحيل تكون معايا وانا معرفش
انا زميله شريف صاحب مدونه اختلاف
تعرفيه معرفه شخصيه؟؟

نورتينى

نـــــور يقول...

قلب ينبض لله
============
لا يسه ماعميتوس
تيجى ساعدينى ياببتى؟

اخر التعليق د وربنا مافهمت منه حاجه
ابقى فهمينى بقى
تحياتى

نـــــور يقول...

الفارس الملثم
==============
ههههههههههههه
والله انت اللى عثل يامحمد
احسن طفل دخل المدونه
حاضى يامحمد
انا علمت ثندوثتات قوى حاضى
هتيعب مانا باى انا ومويا؟

نورتنى يامحمد بجد

نـــــور يقول...

ضى القمر
==========
ربنا يكرمك يارب كلك زوق
ويارب بجد تتكرر زيارتك
نورتينى

نـــــور يقول...

sakayar
=========
هههههههههه
عثل بجد ياسكايار
ميرسى على نصايحك الغاليه
تسلملى اراءك ياعثل وحاضر ندخل فلاور
رمضان كريم عليك انت كمان
يارب تكون ظروفك دلوقت احسن
دمت بخير

نـــــور يقول...

عالم حبيب
==========
هههههههههه مااحنا قلنا كده من الاول
محتاجين قاموس قبل ماتدخلوا
عموما انت حر انت اللى عملت كده ف نفسك

امال مش شعور حلو
ياخبر
طب ياريت
نورتنى ودايما يارب

نـــــور يقول...

aya
=====
تسلم ياتوتا يابسكوته
ههههههههههه

اصلا الظريف بق ان مكنتش لدغه خالص وانا صغيره
لكن بعييد عنك
جنان على كبر يااختشى
تحياتى
وبتوحشينى ماتغيبيش عليا

نـــــور يقول...

مالك
=====
ههههههههههه
حاضر الترجمه زى النهارده السنه الجايه
انتظرونا

نـــــور يقول...

فارس بلا جواد
===============
ربا يخليك يافارس
بس فين المصاصه بقى يابخيل؟؟؟
عموما ميرسى ياعثل
مش تيجى تلعب معانا بقى؟

وماتخافش مش زعلانه مادمت انت اتكسفت من نفسك هههههههههه
نورتنى

كلام حسام يقول...

حبيبة
اراك غضبت من تعليقي
حسنا اتمني ان تلتمسي لي العذر ان كان مزاحي زاد عن حده
وحظ طيب دائما

كـــيــــــــارا يقول...

يالهووووووووووووووووووووووووي


فكرتيني بنفسي وانا بكلم البت ندي

لالالا عسسسسسسسسسسسسسسل ياحبيبه

والله اول موضوع افتحه علي الصبح بس احلي مووضوع
صباح الخير ياقمر شفتي بقي صباح احلي من كده :)

Mohamed Dawod يقول...

بصى هو أنا عارف ان تأثيرات الصيام على البنى ادمين مختلفه. فى ناس مبتتأثرش وفى ناس بتكون متنحه وفى ناس بتكون سرحانه وفى ناس بتكون عصبيه وكده يعنى كتير......بس اللى اول مره اشوفه ان تأثير الصيام يجيب على رده عمريه ورجوع لأيام الطفوله. بس أهو تأثير اهون والذ بكتير من الحاجات التانيه. بس خللوا بالكوا لتزيد كل سنه ونلاقيكو السنه الجايه واحده سنتين والتانيه تلاته.....خالص تحياتى وشكرا

☼♫♪ عمــاد الدين يــوسف ☼♫♪ يقول...

هههههههههههههههههههه
مينفعش ارجع معاكو جي زي وان
والنبي احلى ايام يريت الزمن يرجع بينا تاني
تحياتي

كوارث يقول...

ههههههههههههه
ايه يا بنتي ده كله
انا دخلت حضانة غلط ولا ايه ؟
فين الترجمه ؟
الحوار ظريف وطريف جدًا بس فيه مناطق مش عيالي خالص
عامة
تحيا مصر
وتحيا الامومة
والطفولة
والحكومة
ونولع احنا

romansy يقول...

ايه يابنتى الافكار دى
افكار عيال صحيح
هههههههههههههه

بس بجد جميلة اوقات الواحد بيحن لايام زمان بس مش لدرجة انة يرجع كى جى تو
وكمان اية حكايتك مرة مويا
ومرة مونى
الوة الجاية بقى ميرندا
هههههههههه

أمير البلانكو يقول...

Habiba

أولا

كل سنه وانتي طيبه

ثانيآ

أشكرك بجد انك فكرتينا بأيام الطفوله أجمل أيام حياتنا

ثالثآ

دا أجمل بوست أنا شوفتوا علي blogger

تحياتي ليكي

صديق جديد

تقبليني

نـــــور يقول...

Blue Nile
============
هههههههههه
ميلثى ميلثى
انت اعثل ياحببتى
ايه رايك تبقى معانا المره الجايه:)

منورانى

نـــــور يقول...

كلام حسام
=========
هههههههههه
يخرب بيت كلامك ياحسام
ايه التعليق ده؟
كاو كمان؟
كلك زوق ياخويا
والمابمبرز ماتتاخرش بيه ربنا يخليك

بس هو العيال فى كى جى وان مش بيبقوا كبروا عالحاجات دى؟

نورتنى ياحسام ومازعلتش ولا حاجه ماتكبرش الهزار وتخليها جد

نـــــور يقول...

السماء الداميه
================
الله الله!!!!!!
هو يعنى علشان حبيبتك اسمها مى ماتتريقش على صحبت وتتريق عليا انا؟
ماش ماشى
كله بحسابه
نويتنى خايس خايس
وايحمد ييه ان ايبوست عجبك

نـــــور يقول...

حنين
=======
ازيك انتى يانونا
الصام زى الفل وانتى ؟؟
اصلى بقضى نص النهار نوم مش بقوم غر قبل العصر بساعه هههههههههه
بس الكلام بالطرقه دى صعب قوى يانونا
بجد صعب انا لو كنت بتكلم كده وانا صغيره كنت انتحرت هههههههههه

تحيات ياقمرى

نـــــور يقول...

انا ودماغي
===========
ههههههههه
والله وانا يااختشى
انا والله مكنتش لدغه كده بس لزوم المعله بقى:)
تحياتى ياجميله

نـــــور يقول...

طارق الغنام
=============
ربما يخليك يااستاذ طارق يارب
مجامله رقيقه قوى منك
جزاكم الله خيرا
تحياتى

نـــــور يقول...

fire bird
==========
ياربى
ليه التهزئ ده بس ياسمسمه؟؟:)
انا والله مكنتش لدغه خالص خالص
بس معيله بقى تقولى ايه؟

نورتينى ياسمسمه

نـــــور يقول...

gemy
=======
هههههههههه
بلاعه ؟؟!!!!!!!
يالهوى
ماحدش بعد كده يقولى يابلاااااااااااعه
قصدى يابيبه هههههههههه
ان شاء الله ازور مدونتك قريب
نورتنى جدا جدا

نـــــور يقول...

مـجـنـووون
===========
يالا ا خدمه
منافسين جداد فى الجنان اهه :)
تيجى نعمل فرق جنان؟
نورتنى

نـــــور يقول...

أسير الجراح
============
ربنا يخليك يااحمد
وانت طيب يارب
ولك مثل دعواتك
تحياتى

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

لما نكبر
بنحس انى جوانا طفل مولود
نفسه فى حدوته وحكايه كلها ورود
نفسه ناس تمسك ايده
ويقولوا ليه
تاتا تاتا
خطى العتبه
لما نكبر
بنحس اننا عاوزين نرجع تانى
لاحلام كلها معنى ومعانى
مصاصة وعسليه
ولعب الاولى
وشكعا العالى
لما نكبر
بنحس بشعور تانى
بس ساعات يبقى انانى
لانى اللى فات
مابيرحعش تانى


تحياتى على اللحظات الطفوليه البرئيه الناديه

نـــــور يقول...

وميض ابتسامة
=============
ههههههههه
ماشى ياوالدى حضرتك مسموحلك تقول اى حاجه
والله انا عندى بوست كاتباه بس لسه مش نشرته فيه حنين لذكريات الطفوله بجد

عموما احنا فعلا كده عيال التلات سنين احسن مننا
نورتنى ياوالدى

نـــــور يقول...

هــــــــــــايدي
===================
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

والله انتى اللى عثل هههههههههه
ياريت ااختشى
لو لقيتى الحل
ابقى قوليلى ازاى نرجع عيال
نورتينى

نـــــور يقول...

كلام حسام
=========
معرفش منين جالك احساس الزعل ده؟

واتكلم معايا بالعاميه اصل مش برتاحلك لما بتقلب باللغه العربيه :):)
نورتنى

نـــــور يقول...

كيارا
======
هههههههههه
لا مفيش اعثل من كده ياقمرى
والله انتى اللى عسل
ابق تعالى مدونتى كل يوم الصبح علشان الصباح يبق تمام
تحياتى

نـــــور يقول...

Mohamed Dawod
===============
هههههههههه افظع تعليق ساخر جالى يابشمهندس
حاساك هتتنقط منى
بس معلش شويه معيله من نفسنا
:):)
دمت بخير

نـــــور يقول...

المحرر الصحفي والشاعر : عمــاد الدين يوســـف
===========================
ينفع طبعا ياعماد
الحضانه ترحب بالزائرين الجدد
منورنى والله

نـــــور يقول...

كوارث
=====
هو انت دخلت حضانه
بس مش غلط
هى قصاقيص حبيبه عاتى عاتى:)

يعنى انت ماتعرفش ماتفتكش الغم ابدا؟
لازم كده
منورنى دايما ياطارق

نـــــور يقول...

romansy
==========
ههههه ماشى ياهندسه
اتريق براحتك
واحنا قابلين
بس ماينفعش المره الجايه ميار؟:)

منورنى

نـــــور يقول...

أمير البلانكو
==============
يااااااااااه اهلا بيك صديق جديد ويارب دايما تنورنى
بس مش معقول ده اجمل بوست على بلوجر كله!!!!!!!!!
فى ناس هايله انا اجى فيها فين؟
عموما
اسعدتنى زيارتك جدا
صحيح يعنى ايه بلانكو؟

غير معرف يقول...

استوته وخالس..تفتكرى بعد البوست ده هتتجوزى انتى وابنى انا بقول ارميكوا انتو الاتنيين فى حضانه تتربوا سوااحسن ..
ايه الذاذه دى امال لما تتكلمى انتى والدلعدى خطيبك هتتكلموا ازاى يا خوفى لتصفصف على لغة الاشاره ..
ما علينا ..
البوست لذيس موز..

elsha3er يقول...

دة انتوا خلتونى عبال ما وصلت هنا نسيت الكلام الطبيعى منكم لله

احمد الشاعر

حنين.. يقول...

زعلانه منى
اخص عليا
اقطعنى حتت
وارمينى للقطط
انا مش بنساكى اصلاا
وبدعييلكم كلاكم المدونين

وبخصك بالاسم والله وربنا هو اللى شاهد

تعالى اما اعزمك بقى عشان ترضى عنى
ههههههههههههههه
دمتى سالمه
يا حبيه
قلىىىىىىىىى

*الطالبة عفو الله *زوزو يقول...

ما شاء الله عندنا مواهب اخراج يا سلام
تصدقي يا حبيبة انا مفهمتش حاجة غير المساسة و انا بقى عاوزة مساسة و مليس دعوة عاوزة مساااااسة
بجد فكرتيني في ايام طفولتي ما احلاها ليت ايام الطفولة تعود يوما

yoyo يقول...

بيبة محليس محليس أثفة على التاخير بقى هههههههههههه
بجد معليش على التاخير الشغل بقى

بس بجد بوست جميل جدا وكله شقاوة وبراءة
ولعلمك بقى انا من عشاق المصاصة وبكل فخر امال ايه ههههههههههه بس خليها فى سرك بقى يعنى عشان المنظر العام يعنى انت عارفة بقى

تــــــــحياتى
يويو

أ / أحمد عبد المنعم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
هذه أول زيارة لمدونتك
أفكارك ظريفة وطريفة
قرأت مرة للرافعى فى كتاب وحى القلم
فكرة حوار بين قطين
كانت موضوع التعبير فى امتحان الشهادة الإبتدائية فى القطر المصرى سنة 1934
فقرر الرافعى أن يتخيل هذا الحوار ويكتبه ( قط من حى شعبى وآخر من حى راق )ما رأيك فى هذه الأفكار ؟
أخيرا أدعوك لزيارة مدونتى " أمــــى " أنت وجميع زملائك المدونين
ويهمنى تعليقك جدا لأننا طلعنا بلديات

محمد فاروق الشاذلى يقول...

استنوا يا قمامير المصاصة جت
يلا بقى عايز هيييييييييييييه كبيرة علشان المصاصة

غير معرف يقول...

حبيبتى الجميله فين فين فين ..
انتى رحتى فين يا حبوبتى اليى اين ذهبتى..
وحشتينى والدراسه قربت استعدى عشان تلحقى باص الحضانه..

Unknown يقول...

حوار جميل
ههههههه
رمضان كريم

نـــــور يقول...

ABOALI
========
الله عل كلمتنك الحلوين دول ياابوعلى
تحيات ونورتنى جدا

نـــــور يقول...

عايزه اتطلق
=============
اهلا حماتى حبيبتى
ازيك
ايه الالفاظ دى؟ انت منين؟
ياااااى من الشرقيه
ههههههههه
الدلعدى !!!! يخرب بيت عقلك

وترمينا ؟
نهون عليكى ياحماتى؟
ماشى ماشى
انا عارفه بره قلبك طيب ومش هنهون عليكى :)
برضه برضه بحبك فى الله

نـــــور يقول...

elsha3er
==========
هههههههههه يخرب عقلك والله فطستنى من الضحك بجد

عيب يااخينا انت ماتنساش فرق السن:)

نورتنى وابقى تعالى تانى:)

نـــــور يقول...

حنين
======
اهلا نوا حبيبتى مقصوفه الرقبه:)

شوفى بعد الشر عنك
انا فضلت شايفه التعليق واقول ياحبيبتى مش زعلانه خلاص بعدالشر عنك
بعد الشر عنك مش وعلانه

لحد مالاقيت فيها فطار قلت لا نسوق قيها بقى هههههههههه

حبيبتى لك مثل دعواتك وانت عارفه انك حبيبتى
تحياتى

نـــــور يقول...

zizi
======
ياخبر ياحببتى اجبلك مساسه المره الجايه
طبعا ليك حق ماتفهمش حاجه احنا نفسنا ماكناش بنفهم حاجات كتير ههههههه
تحيياتى وميرسى لرقه كلامك

نـــــور يقول...

yoyo
======
هههههههههه عثل يايويو
لا ماتخافيش مش هقول لحد اك بتحبى المصااااااااااااااااصه - وش بيطلع لسانه -
سرك فى بير مش واخده بالك:)
تحياتى ياقمر

نـــــور يقول...

أحمــــد
========
اهلا اهلا ابن بلادى
منورن والله شكرا للاضافه
تحياتى ليك علم ومدونتك لذيذه جدا
نورتنى

نـــــور يقول...

قلب مصرى
==========
هههههههههههه عارفه انك اتصدمت فيا
عاى بقى و الواحد هيفضل جد لامتى؟
منورنى يااستاذ

نـــــور يقول...

عايزه اتطلق و
===============
هههههههه ماشى ياحماتى
يلا حوشيلى اجره الباص:)
مش كفايه خطيبى يعنى انا معاه بقى
انا موجوده بس مشغوله شويتين فى البيت
يسلملى سؤالك يااصيله

نـــــور يقول...

نهر الحب
========
الله اكرم ياجميله
تسلمى
تحياتى

غير معرف يقول...

قلت أعدى و أسلم

إزيك يا بية عاملة إيه

أسير الجراح يقول...

حبيبة الغالية

انا جى اقولك انى زعلان بجد زعلان


مش تيجى تشوفى البوست


وبقالك فترة مش بتسالى

عموما يارب تكونى بخير


وترجعى بالف سلامة


اسير الجراح

Coca يقول...

ثكر ثكرررر
والله انا نفثي انا كمان ارجع للفتره دي
مش عارفه انا كبرت ليه
بالمناسبه بقي الاغنيه اللي انتي حاطاها بحبها جدا جدا جدا بطريقه مش طبيعيه
تحياتي
خلاث بقي

حبيبة الروح يقول...

ازيك يا بيبه وحشتيني موت
معلش الروتر كان بايظ مش كنت عارفه ادخلي علي النت خالص
طمنيني عليكي هستناكي بعد الفطار

مي

Eman Eltaher يقول...

ههههههههههههههههه
بجد جميل اوى البوست و لذيذ جدا و مضحك
و بجد رجعنى انا كمان لحظات الطفولة البريئة الجميلة

بحييكم عليها

و ان شاء الله إلى الأمام دايما

رمضان كريم

نـــــور يقول...

انا ودماغي
============
تسلمى ياجميله
انا زى الفل بس كنت مشغوله شويه
مهمه بقى وانتى عارفه:)
احم احم
يسلملى سؤالك

نـــــور يقول...

أسير الجراح
==========
ياخبر يااحمد والله ماقدرش عل زعلك بس ربنا كان يعلم بظروفى اليومين دول
اكيد ليك زياره قريب ان شاء الله
تحياتى وياريت تلتمسلى العذر

نـــــور يقول...

Coca
=====
والله انتى اللى ثكر
يارب دايما كلامى يعجبك
نورتينى جدا وكل سنه وانت طيبه

نـــــور يقول...

مدينه الملائكه
==============
نورت تانى ياميوش
حمد الله على سلامتك

نـــــور يقول...

Eman Eltaher
==============
الا بيكى اولا فى اول زياراتك
وثانيا نورتين وكل سنه وانتى كيبه
وثالثنا متشكر قوى على كلامك الرقيق
ربنا يخليكى
تحياتى ياجميله

Beram ElMasry يقول...

ان كنت ممن يتذوقون الشعر العامى والزجل ، ارجو زيارة مدونتى والتفضل بالنقد والتعليق ، فالنقد كالنصح ، والدال على الخير كفاعله
كلنا نقدس مصر ، ولكن اليس من حقنا ان نغضب اذا ما انحرف المسار

نـــــور يقول...

Beram ElMasry
===============
اسعدتنى زيارتك واسعدنى اكثر مرورى بمدونتك
تحياتى

عبرات الكلمة يقول...

راااااااااااااااااااااااائعه
طفولتك عارمه وقد اجتاحتني
وشعرت بحنين لماضي وطفولتي التي اغتالتها أيامي.........
كوني كما أنتي فطفولتك توحي بالإعجاب
سجلي انبهاري بك ِ حد البعد بيني وبين من أحب فهو لا يقاس بمسافه؟؟؟!!!

وشرفيني في مدونتي........
كل الشكر لك

الشريف / جمال طة يقول...

نصاب الشقق التمليك بالمعادى / محافظة القاهرة
الـــــى السيد المستشار / النائب العام
الى السيد اللواء / حبيب العادلى وزير الداخلية
الى السيد اللواء / أحمد جمال الدين
مساعد وزير الداخلية مدير ادارة تنفيذ ألأحكام
الى السيد اللواء / مدير مباحث أمن الدولة
الى السيد اللواء/ مدير مباحث ألأموال العامة

مطلـــــــــوب القبــــــض
علـــــى نصاب عائلـة الزينــــى

نصاب الشقق التمليك بزهراء المعادى / بالمعادى / بمحافظة القاهرة

المهندس / ايهاب فراج محمد ابراهيم الزينى

وهذا النصاب تم تأييد الحكم علية بالسجن فــى القضية رقم 9443 لسنة 2007 م جلسة 11/4 /2007 م وهـذا النصاب صادرا ضدة اكثر من سبعون حكما قضائيا

وعنوان سكنه وعنوان الشركة

شركة الزينى للتعمير 56 طريق مصرحلوان الزراعى / برج بدر أمام فندق المعادى
بطاقة رقم 27003211203839و النصاب يتنقل بين
مدينة 6 أكتوبر بمحافظة الجيزه

و مدينة المنصورة بمحافظة الدقهلية

ومركز بشبيش بطنطا بمحاظة الغربية

واليكم على سبيل المثال لا الحصر بعضا من القضايا المحكوم فيها على هذا النصاببالسجن وهــــى :ــ
ـقضية رقم 5124 لسنة 2007 م ثلاث سنوات جلسة 6/12/2007م
قضية رقم 4075 لسنة 2007م جلسة 3/12/2007 م
قضيه رقم 4073 لسنة 2007م جلسة 3/12/2007م
قضية رقم 28965 لسنة 2006 م جلسة 5/11/2007م
قضية رقم 32112 لسنة 2004 م جلسة 29/7/2007م
قضية رقم 13421 لسنة 2003م سنه حضورى جلسة 12/3/2005و

قضية رقم 5977 لسنة 2008حصر رقم 3316 لسنة 8002 ( ستة أشهر حبس ) بتاريخ 25/6/2008
قضية رقم 6098 لسنة 2008 حصر رقم 2906لسنة 2008 شهرين حبس بتاريخ 4/6/ 2008
قضية رقم 5978 لسنة 2008 حصر رقم 3039 لسنة 2008 / حبس 6 أشهر سجن بتاريخ 11/6/2008

قضيه رقم 6099لسنة 2008م حصر 2947لسنة 2008 ستة أشهر سجن جلسة 5/6/ 2008

قضية رقم 10030 لسنة 2008 حصر برقم 5979 لسنة 2008 سنــــــــــــــــة سجن جلسة 3/7/2008

بالاضافة الــــــى أربعة عشر حكما صدرت ضده باحكام بالحبس شهرا لسرقته التيار الكهربائى بعمارات الرقابة ألأدارية بالبساتين رقم 13 و 23



وماخفــــــــى كان أعظم

مصطفى محمود يقول...

ايه شغل العيال دا

تصوري انا كمان بمر بنفس المرحلة اياها :))

شغل عيال صحيح

شكرا على الحوال طفولي دا

تسلمي ,,,

Mina يقول...

ياختي عليها عثل عثل عثل
علي فكرة انا بحب المثاثة قوي
المصاصة يعني علشان الناس اللي محتاجين قاموس
تحياتي للمدونة
ياريت تشرفيني في مدونتي
http://efta72lbak.blogspot.com/

نـــــور يقول...

عبرات الكلمة
=============
ياربى ايه الكلام الكبير ده؟
ده كتير عليا قوى
وسجلى انتى كمان انبهارى بجمال ورقه كلماتك اللى عجزت عن الشكر امامها
نورتينى جدا

نـــــور يقول...

الشريف / جمال طة
================
مش عارفه اقول لحضرتك ايه؟
ربنا يظهر الحق
تحياتى

نـــــور يقول...

Teva
======
اهلا بيك
عفوا اافندم
دى بس مشاعير ومحاسيس الواحد بيخرجها :)

قليل لما ولد بيحس احساس الطفوله ده!!

تحيات ليك
نورتنى بلمبتك دى :)

دمت بخير

نـــــور يقول...

Manamino
===========
هههههههههه والله طريقتك فى الكلام اللى عثل عثل عثل

يشرفنى زيارتك
دمت بخير